• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

• 🌸 Vårens stora husbilsträff med iHusbil! 🌸

Packa husbilen och gör er redo för gemenskap, god mat och härliga vårdagar!
    Vårens medlemsträff äger rum 1–3 maj 2026The Backyard – ett charmigt ställe bara 10 minuter väster om Lidköping.
    Läs mer och anmäl dig här.

Tips för livet i Husbil Schnitzelkarta

Joakim

Techadmin
Admin medlem
Medlem
Mickes Schnitzelkarta är byggd av @Våra Husbilsresor
För alla som ÄLSKAR schnitzel samlar vi här alla tips på fantastiska schnitzelrestauranger

Vill du bidra med uppdateringar för kartan?
Använd det här formuläret:

Senast ändrad:
Perfekt, ju!
Jag kan rekommendera SchnitzelPalatz vid Järntorget i Göteborg.

Tyvärr är det i stort sett hopplöst att ta sig dit, speciellt med husbil, när trafiksituationen runt järntorget är en extrem labyrint just nu.
(Härom veckan behövde jag köra från Haga till Värmlandsgatan, vid Stenaterminalen. Det som tar 5 minuter att gå tog 25 minuter med bil...)

Moldau vid Hornstull, Stockholm. Glöm inte att be om en "Doggy Bag" efteråt...Lämna husbilen vid någon av infartsparkeringarna längs med SL-linjerna.

Perfekt, ju!
Jag kan rekommendera SchnitzelPalatz vid Järntorget i Göteborg.

Tyvärr är det i stort sett hopplöst att ta sig dit, speciellt med husbil, när trafiksituationen runt järntorget är en extrem labyrint just nu.
(Härom veckan behövde jag köra från Haga till Värmlandsgatan, vid Stenaterminalen. Det som tar 5 minuter att gå tog 25 minuter med bil...)

Ja det är bökigt, men man kan stå på Klippans ställplats och sen ta sig hyggligt enkelt in till Järntorget med buss och/eller spårvagn.

Om kartan tycker jag: -Brilliant! (y):)

Heby Wärldshus, det är nog tio år sedan jag åt schnitzel där, men den har jag inte glömt ännu.

Senast ändrad:
Förklara för en oförstående, är detta någon sorts ironi/internskämt?
Om inte, varför behövs en Schnitzel karta?
Det fina med ett forum som iHusbil är att det finns plats för både tekniska diskussioner och livsnjutning. Schnitzelkartan ser ut att vara ett uppskattat inslag för många av oss som gillar att upptäcka guldkorn längs vägarna.
Om ämnet inte intresserar dig personligen går det jättebra att helt enkelt hoppa över just denna tråd och fokusera på de delar av forumet du har utbyte av.

Mvh jocke

Förklara för en oförstående, är detta någon sorts ironi/internskämt?
Om inte, varför behövs en Schnitzel karta?
Perfekt när man suktar efter en bra schnitzel på resan!
Det finns numera specialkartor för det mesta, så varför inte en som fokuserar på ställen som tar schnitzeln på allvar?
En riktigt bra schnitzel är värd en omväg. Men ofta är det ganska sunkiga saker man träffar på. I alla fall på vägkrogarna.

Ok, jag lägger mig platt:D
Jag kunde inte tänka mig att någon var intresserad av schnitzlar, jag är själv historieintresserad vilket min fru tycker är meningslöst "det har ju redan hänt för länge sedan" som hon uttrycker det ;)
Ja, så varför inte schnitzel intresse:)
Jag är ju själv totalt mat ointresserad, den enda gången jag har tyckt maten var något enastående var när jag här om året åt en Renstek på CampGauto.

Her kan man få schnitzler i alle afskygninger. Deres XXXL schnitzel er på 1 kg, altså 1000g

De har flere retter i XXXL og hvis man køber sådan en kan man deltage i en konkurrence om at spise på tid. (Det er så ikke noget for mig, da jeg ikke kan spise så store portioner)

Jag hittade formuläret man kan använda om man vill få in fler Schnitzlar på kartan, det ligger i trådens första inlägg.
Om "någon" har tid över kan ju alla platser i tråden läggas upp. :)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen