• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Sådärja, då kostar dieseln över 25 kr litern igen

Men det finns ju en reserv att ta av och det är låsta pengar eftersom man måste fylla på med dyr olja vartefter så får vi nog vara tacksamma för att det finns.
De pengar som staten får in går naturligtvis till fel saker krigsmaskineriet och hjälp till andra länder, själv har jag väntat i flera månader på en magnet röntgen de har väl brist på både personal och utrustning. Får man vänta länge så dör problemen av och man får mer intäkter från begravningar och skatter. Man tar från de döda likaväl som från de levande. Sverige är ett hårt land att leva i med ett styre som ser mest till sej själva.
Magnetröntgen väntade jag på från 29/12 20 tills nu i April! Tog 6 min att kolla mitt knä och höft.
Är den så kallade ”pandemin” som tagit resurser i anspråk, sedan hur många med den influensan som röntgas är okänt för mig!
Apparatur har alla sjukhus, men Läkare som kan tolka utslagen…?

Reduktiossplikten lag i Sverige gör att idag har vi 30,5% inblandning av förnybara bränslen i diesel, och ska upp till 66% fram till 2030 (medan enligt EU direktiv målet för 2030 är 14%). Idag genomsnittet i EU är 6%.

Höga priser på bl a bränsle är just rätt sätt att lyckas med att göra landet attraktiv som turistmål, riktig Destination Sweden...🤓 utländska bilister får chansen att uppleva något extra :cool:🦟🚐
Visst ,dom får uppleva höga priser på allt ,det är om något extra

Men det finns ju en reserv att ta av och det är låsta pengar eftersom man måste fylla på med dyr olja vartefter så får vi nog vara tacksamma för att det finns.
De pengar som staten får in går naturligtvis till fel saker krigsmaskineriet och hjälp till andra länder, själv har jag väntat i flera månader på en magnet röntgen de har väl brist på både personal och utrustning. Får man vänta länge så dör problemen av och man får mer intäkter från begravningar och skatter. Man tar från de döda likaväl som från de levande. Sverige är ett hårt land att leva i med ett styre som ser mest till sej själva.
Tråkigt att du behöver vänta så länge på vård, själva har vi precis motsatt tanke om vården. I mars konstaterades att min fru hade malignt melanom och fick efter ett par dagar tid för operation, sedan dess har hon opererats ytterligare ett par ggr, kontrollerat vilka lymfkörtlar som kan vara berörda, skiktröntgats, olika typer av provtagningar, mammografi mm mm. En gång ringde de sen eftermiddag och undrade om hon kunde komma nästa morgon för kontroll för de hade fått en tid ledig. Och vi har sagt att vi behöver max 4 tim inställelsetid. Allt detta till en kostnad av ca 1200 kr.
Detta har ju inneburit att vi fått stryka majresan till Tyskland för att tanka billigt på Calles, men har vi tur sticker vi 10 dagar före midsommar, ser ut att kunna bli en lucka mellan sjukbesöken. Som du förstår så är vi ”sjukt” imponerade av svensk sjukvård och trevligt mottagande från all personal. vi har bara positivt att säga om sjukvården vilket också bör komma fram för att få lite balans.

Husbilen är fulltankad med höstens diesel (17-18kr/l) och väntar på oss, vi är berdda att betala det dubbla om det skulle krävas för nu vill vi bara komma ut och njuta av husbilslivet.

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen