Efter mycket strul och mycket hjälp här på forumet lyckades jag uppdatera min gamla PC till Windows 11.
Så nu börjar jag fundera på hur jag skall kunna surfa på ett säkert sätt.
Har sedan några år installerat Telias säkerhetspaket ”Telia Trygg” på iPhone, iPad och PC. Det innehåller funktioner för
• VPN
• Säker surfning
• Lösenordsvalv
• ID-övervakning
Jag använder mig av Säker surfning och ID-övervakning.
Är det ett bra säkerhetspaket eller finns det bättre?
Borde jag använda mig av VPN och Lösenordsvalv och vad är i så fall fördelarna/nackdelarna med dessa funktioner?
Tänkte att tråden skulle vara till för en öppen diskussion om att surfa säkert och inte bara kopplat till Telias produkter.
Kjell
Ett litet tillägg: Hur är det ur säkerhetssynpunkt att använda sig av gratis wifi på campingar och ställplatser?
Så nu börjar jag fundera på hur jag skall kunna surfa på ett säkert sätt.
Har sedan några år installerat Telias säkerhetspaket ”Telia Trygg” på iPhone, iPad och PC. Det innehåller funktioner för
• VPN
• Säker surfning
• Lösenordsvalv
• ID-övervakning
Jag använder mig av Säker surfning och ID-övervakning.
Är det ett bra säkerhetspaket eller finns det bättre?
Borde jag använda mig av VPN och Lösenordsvalv och vad är i så fall fördelarna/nackdelarna med dessa funktioner?
Tänkte att tråden skulle vara till för en öppen diskussion om att surfa säkert och inte bara kopplat till Telias produkter.
Kjell
Ett litet tillägg: Hur är det ur säkerhetssynpunkt att använda sig av gratis wifi på campingar och ställplatser?
Senast ändrad: