• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Reservdunk

Åker du runt med reservdunk för bensin eller diesel?

• Ja

Röster: 6 13,3%
  • Nej

Röster: 39 86,7%

• Totalt antal röstande
    45
Det hela började faktiskt med att vi satte på cykelstället på bakgaveln och satte dit 2 fullstora cyklar. Vår vana trogen så tog vi en vända via en vågstationen på vår första resa för säsongen. Där kunde vi konstatera att återstående lastvikt, både totalt och på bakaxeln, hade minskat betydligt. Så i helgen gick jag igenom allt som finns i garaget för att se vad som kunde plockas bort. Den sista ”prylen” som jag övervägde att ta bort var reservdunken med diesel. Därav denna tråd där jag behövde moraliskt stöd för att besluta om även dunken skulle bort.

Jo lite egen trygghet men också som en ev räddare i nöden om en medtrafikant blivit stående.

Den senare delen i ditt inlägg kan ju vara värd att tänka på. Men om man följer skalman52’s förslag, med en tom dunk kompletterad med en bit plastslang för att kunna slanga bränsle, så bör det ju lösa sig.

Den senare delen i ditt inlägg kan ju vara värd att tänka på. Men om man följer skalman52’s förslag, med en tom dunk kompletterad med en bit plastslang för att kunna slanga bränsle, så bör det ju lösa sig.
Finns ju en del skumma element som smyger omkring där ute på parkeringarna bland tradarna nattetid
och med en bit slang i näven på jakt efter diesel.
Kanske risk för liknande beteende på ställplatserna nu? ;)
Hmm, kanske bäst att kolla så att ens eget tanklock är ordentligt låst...

Vi har en reservdunk med oss, med bensin till motorcykeln :)
Däremot till husbilen förlitar jag mig på 120-literstanken och trippmätaren i kombination med bränslemätaren.
Dock är den sista lite otillförlitlig. Först går den ned väldig långsamt, för att sedan "accelerera" ned mot "noll".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen