Angående mitt inlägg nummer 8. Efter detta svar så startar jag om routern vid varje gränsövergång.
Hello,
Typically, such issues arise due to the necessity of using a specific APN (Access Point Name). I would recommend reaching out to your ISP and requesting the necessary APN settings for your SIM card's usage in the mentioned countries.
If you are sure that APN is correct and the issue still occurs, It would be great if you could access the router's WebUI, go to SYSTEM > ADMINISTRATION > TROUBLESHOOT section, download troubleshoot file from there and send it to us.
Just, make sure that troubleshoot file is generated when the issue is present and before a reboot (So it can be seen in the logs).
Best Regards,
Area Sales Director
NORD EU
TELTONIKA NETWORKS, UAB
Ukmerges g. 120C, Vilnius,
Lithuania
Hallå,
Vanligtvis uppstår sådana problem på grund av behovet av att använda ett specifikt APN (Access Point Name). Jag skulle rekommendera att du kontaktar din ISP och begär de nödvändiga APN-inställningarna för ditt SIM-korts användning i de nämnda länderna.
Om du är säker på att APN är korrekt och problemet fortfarande uppstår skulle det vara bra om du kunde komma åt routerns WebUI, gå till SYSTEM > ADMINISTRATION > FELSÖKNING, ladda ner felsökningsfilen därifrån och skicka den till oss.
Se bara till att felsökningsfilen genereras när problemet är närvarande och innan en omstart (så att den kan ses i loggarna).
Vänliga hälsningar,
Områdesförsäljningsdirektör
NORD EU
TELTONIKA NETWORKS, UAB
Ukmerges g. 120C, Vilnius,
Litauen