Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Samt att den beg. är oftast färdigbyggdEn begagnad husbil är trots prisuppgångar på 100 000+ kronor billig jämfört med en ny husbil.
Min känsla är att nya husbilar i 1,5 miljonklassen 2019, nu kostar över två mille.
Nja, vet inte om jag håller med om att priserna fortfarande stiger på begagnat.Nu, ungefär ett år senare sedan trådstart, tycker i alla fall inte jag att man kan se någon avmattning i prisutvecklingen på husbilar. Jag uppfattar att priserna på begagnat bara fortsätter att stiga. Nästan så man kan kalla en husbil för ett investeringsobjekt.
Jag har i och för sig mest kollat på prisutveckling för plåtisar eftersom vi planerade att sälja. Sålde för några veckor sedan, priset upp 20% efter elva år, alla inblandade var nöjda.Nja, vet inte om jag håller med om att priserna fortfarande stiger på begagnat.
Jag tycker mig se att priserna börjar spreta mer. Samma modell och årsmodell kan ha väldigt stor skillnad i prissättning med allt från fantasipriser ner till "vettiga" priser.
En amatörgissning är att det är svårare att sälja nu och vill man verkligen bli av med sin bil måste priset ner. Väldigt tydligt tycker jag det är på äldre bilar.
Något annat jag noterat är att det nu formligen dräller av privata uthyresannonser på Blocket. Troligen många som behöver dryga ut kassan för att kunna behålla bilen.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons