• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Polisjakt, vi mitt i händelsens centrum, kanske inte riktigt men det låter mer spännande då

Chippen

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Södertälje
Häromdagen gick vi sista kvällspromenaden med hunden och när vi kommer fram till den lite större vägen så märker vi att det är jäkligt stökigt i trafiken, vilket det aldrig brukar vara kvällstid, vi ser en bil som står på trottoaren och efter den är det köbildning.

I ögonvrån ser vi någon svart springa uppför parkvägsbacken som vi precis hade gått ner ifrån och i samma ögonblick ser vi en polis komma springandes 150 meter ifrån oss på vägen för att sen fortsätta på trottoaren i samma riktning mot oss. Jag går fram till polisen och frågar om dom letar efter den svarte varelsen och hon titta lite förvånad mot mig som om hon inte hade räknat med att få hjälp, jag pekar med hela handen i vilken riktning dom ska fortsätta jakten, polisen pratar i sin komradio och beordrar polisbilen som precis har kommit fram att åka upp på trottoaren och uppför backen som leder till ytterligare en bilväg..

Samtidigt ringer min bättre hälft en av ungarna som vi precis hade mött och var ovanför backen för att han kanske skulle hinna stoppa flyktingen men han svarade tyvärr inte. "När vi kom hem efter promenaden så hade polisbilen stannat vid honom för att fråga om han sett något och fått informationen att längst ner på gatan tog han vänster och in i skogen."

Några sekunder senarer när jag skulle fortsätta vår kvällspromenaden så var jag tvungen att gå över vägen vid övergångsstället och då kör en bil utan att stanna och ge mig företräde, samtidigt hörs ett vrål ut genom bilrutan GOOLAARE, jag skickade upp handen reflexmässigt över huvudet å gav dom ett finger, å det var inte en tumme dom fick. Bilisten kunde inte se vad som det hela handlade om eftersom han kom in från en avtagsväg.

Min bättre hälft blev så förbannad att hon sa att vi flyttar och jag fick först samma tankar men sen insåg jag att nästa gång kanske jag får chansen att gola på honom eller sina broschor, den chansen vill man inte missa, om alla normala flyttar så tar kriminaliteten över och den glädjen ska jag inte ge dom.

Senare på kvällen kunde vi läsa på FB att den svarte flyktingen som rymt var gripen och återlämnad till sin ägare, se till att ha ett bra koppel så slipper polisen bli inblandad, dessutom kanske jag slipper bli kallad golare.

Trevlig kväll, får ni chansen så hjälp polisen. 👍
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen