Måste bilen vara inregistrerad för att man ska se skatten? Jag har reg nr men får inget svar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Var söker du?Måste bilen vara inregistrerad för att man ska se skatten? Jag har reg nr men får inget svar.
TransportstyrelsenVar söker du?
Om du avser den skatt du skall betala när du ställer på bilen,så tar det något dygn innan det syns hos TranportstyrelsenTransportstyrelsen
Tack, den är ny och ställs på när vi hämtar den.Om du avser den skatt du skall betala när du ställer på bilen,så tar det något dygn innan det syns hos Tranportstyrelsen
Men har du registreringsnummer så bör den ju vara registrerad. Åtminstone förregistrerad. Och då trodde jag att den skulle dyka upp på Transportstyrelsens sida. Men kanske inte.Tack, den är ny och ställs på när vi hämtar den.
Stämmer!Men har du registreringsnummer så bör den ju vara registrerad. Åtminstone förregistrerad. Och då trodde jag att den skulle dyka upp på Transportstyrelsens sida. Men kanske inte.
Jag antar att du vet hur du ska söka och har testat med t ex en annan bil.
Du kan ställa på måndag ställa av onsdag och betala i för 3 dygn.Nu ligger den nya skatten inne i appen Min fordon,min gick från 18000kr till 4900kr.
Det verkar som en del kommer att få skatt under 4800kr, det innebär månadsskatt för dessa bilar, för övriga gäller gamla avställningsreglerna.
Månadsskatt innebär att du får betala för hel månad,även om bilen bara är påställd en dag i månaden.
Eftersom jag har skatt över 4800kr betalar jag per dygn,i motsats till dom med skatt under 4800kr som måste betala hel månadDu kan ställa på måndag ställa av onsdag och betala i för 3 dygn.
Har för övrigt samma skatt som före 1/2 7047:- per år.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons