• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Ny router ska installeras och det blev en RUTX50

Jari

Välkänd medlem
Medlem
Nu ska jag äntligen byta ut den tröga D-link routern mot något bättre har ju alltid använt mig av Netgears grejer hemma men läst på mycket om RUTX50 så det blev en sådan från wifi.se. Det följde med extra mobil och wifi antenner som jag inte räknade med men dom blir ju mycket bättre än dom fasta man fäster på baksidan, lagom långa sladdar och tejp på baksidan gör att dom här blir lätta att gömma undan, stort + att GPS antennen har flera meter kabel (inte med på bild).IMG_4811.jpg
IMG_4812.jpg

Vet du hur bra den hanterar byten mellan operatörer när man t.ex. passerar flera länder?
Jag upplevde en del problem med Dovadon när jag hade den med för några år sedan. Jag märkte att navigeringspaddan plötsligt inte hade något internet och blev då tvungen att logga in på Dovadon för att skaka liv i uppkopplingen manuellt.
Sedan dess har jag bara internetdelat från min mobiltelefon och det har fungerat bättre.

Är lite sugen på en separat router igen så man kan ha igång en kamera för fjärrmonitorering.

Vet du hur bra den hanterar byten mellan operatörer när man t.ex. passerar flera länder?
Jag upplevde en del problem med Dovadon när jag hade den med för några år sedan. Jag märkte att navigeringspaddan plötsligt inte hade något internet och blev då tvungen att logga in på Dovadon för att skaka liv i uppkopplingen manuellt.
Sedan dess har jag bara internetdelat från min mobiltelefon och det har fungerat bättre.

Är lite sugen på en separat router igen så man kan ha igång en kamera för fjärrmonitorering.
Har inte testat med byte av operatörer men med 2 simkort byter den sömnlöst mellan dom. Har fipplat lite med den här hemma och den har så mycket bra och ha funktioner så man baxnar.
Koppla upp sig mot andra nät som klient går på ett nafs och hastigheten via SIM låg på 150 Mbit/s och då hade jag glömt koppla anntenerna😅 och GPS med larm är något jag kommer att använda. Stort + är att det går att dela upp surfmängden som man vill och till dom enheter man väljer. 90% av funktionerna kommer nog gemene man aldrig att använda men det finns massor av dom. Bara en sån sak som att skicka ett SMS för att starta en lampa eller annat som är kopplat till routerns strömintag.
IMG_4816.jpg

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen