• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Min fråga är följande…
Om det kostar 14000kr att klä om framstolarna, vad kostar det då att klä om allt i husbilen? 100000kr? 150000kr?

Grymt snyggt och proffsigt!

Men vad får den gamla klädseln att bli så där? Är det bara dålig materialkvalitet eller är det misskötsel ?
Tänker på felaktig rengöring eller liknande.
Många skräddare använder tyger som inte är anpassade för husbilar och till exempel inte tål sol alls. Materialkvalitet är viktigt, men det är också nödvändigt att vårda tyget och använda rätt rengöringsmedel vid spill. Kombinationen av rätt material och underhåll är avgörande.

Min fråga är följande…
Om det kostar 14000kr att klä om framstolarna, vad kostar det då att klä om allt i husbilen? 100000kr? 150000kr?
De priserna är långt ifrån vad vi tänker oss. För de summorna kan vi faktiskt klä om flera husbilar. Priset för att klä om en husbil ligger mellan 22-27k, beroende på vilket tyg du väljer och hur stort det är.

Nu är ju det här ett forum för alla medlemmar. De som är intresserade av en omklädnad är säkert intresserade av i vilket prisspann en sådan ligger inom. Detta utan att ställa en specifik fråga för sin egen bil. Ser inte att detta skall vara något problem att ge ett sådant svar utan att det blir rörigt.

PS. Jag har själv inget behov av ny klädsel. Jag skrev frågan för att jag tror att det ligger i många medlemmars intresse att få en prisuppgift.
Priset för att klä om en husbil ligger mellan 22-27k, beroende på vilket tyg du väljer och hur stort det är.

Många skräddare använder tyger som inte är anpassade för husbilar och till exempel inte tål sol alls. Materialkvalitet är viktigt, men det är också nödvändigt att vårda tyget och använda rätt rengöringsmedel vid spill. Kombinationen av rätt material och underhåll är avgörande.
Finns det något medel man absolut inte bör använda?
Tänker särskilt på hur klädseln såg ut på den ni klädde om. Den är ju från 2007 eller senare och det verkar inte vara solen som är skyldig med tanke på att passagerasätet var i mycket bättre skick än sittgruppen bak i skuggan.

Använd aldrig starka kemikalier, blekmedel eller rengöringsmedel med alkohol på husbilens inredning. De kan förstöra tyger och ytor. Välj alltid rengöringsprodukter som är speciellt anpassade för husbilens inredning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen