• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Husbil och Textil

Medlem
- Företag -
Medlem
Hej husbilsvänner! Vi vill dela med oss av ett spännande arbete vi genomfört. En av våra kunder försökte sälja sin husbil med den gamla klädseln, men blev besviken över det pris han erbjöds. Han beslutade att lämna in husbilen till oss för att klä om hela insidan och ge den ett fräschare utseende.

Vi lyckades återskapa den ursprungliga stilen och resultatet blev fantastiskt! Här är några före- och efterbilder på det färdiga arbetet.

Vad tycker ni om den nya klädseln?

Bilagor

• phonto.JPEG
    19,4 MB · Visningar: 60
  • phonto-2.JPEG
    19,8 MB · Visningar: 46
  • phonto-3.JPEG
    18,6 MB · Visningar: 43
  • phonto-4.JPEG
    phonto-4.JPEG
    8 MB · Visningar: 49
  • phonto-5.JPEG
    phonto-5.JPEG
    7,8 MB · Visningar: 51
  • phonto-6.JPEG
    phonto-6.JPEG
    7,4 MB · Visningar: 49
  • phonto-7.JPEG
    phonto-7.JPEG
    7,5 MB · Visningar: 49
  • phonto-8.JPEG
    phonto-8.JPEG
    9,2 MB · Visningar: 51
Hej husbilsvänner! Vi vill dela med oss av ett spännande arbete vi genomfört. En av våra kunder försökte sälja sin husbil med den gamla klädseln, men blev besviken över det pris han erbjöds. Han beslutade att lämna in husbilen till oss för att klä om hela insidan och ge den ett fräschare utseende.

Vi lyckades återskapa den ursprungliga stilen och resultatet blev fantastiskt! Här är några före- och efterbilder på det färdiga arbetet.

Vad tycker ni om den nya klädseln?
Till vilken kostnad?

Var har jag hamnat? På Facebook eller på forum iHusbil?
Målet med att vi skapade detta konto är att kunna visa de arbeten vi gör. Om någon husbilsägare här har frågor eller behöver hjälp med inredning eller tips, vill vi vara de som finns här för att hjälpa till, även om den inte vill klä om sin husbil.

Tack för din fråga. Vänligen skicka den till [email protected]. Det blir lätt rörigt att diskutera detta i ett kommentarsfält. Tack! Och om du känner att priset i vårt svarsmail inte faller dig i smaken, så klär vi om hela bilen gratis. Vi älskar utmaningar! 😉
Nu är ju det här ett forum för alla medlemmar. De som är intresserade av en omklädnad är säkert intresserade av i vilket prisspann en sådan ligger inom. Detta utan att ställa en specifik fråga för sin egen bil. Ser inte att detta skall vara något problem att ge ett sådant svar utan att det blir rörigt.

PS. Jag har själv inget behov av ny klädsel. Jag skrev frågan för att jag tror att det ligger i många medlemmars intresse att få en prisuppgift.

Senast ändrad:
Det ser ut for meg at det orginale har brukt skai, og mange av disse blir sprø og flasser om de utsettes for diverse saker - sol, diverse rensemidler og en god del andre saker. Men det er brukt forskjellige plast materialer og noen trenger rengjøring med stoff som ødelegger andre varianter.

Grymt snyggt och proffsigt!

Men vad får den gamla klädseln att bli så där? Är det bara dålig materialkvalitet eller är det misskötsel ?
Tänker på felaktig rengöring eller liknande.
Hej Roger!
Jag kommer ihåg din "lurviga" skyddsklädsel i din fina hobby, i Mariestad på årsmötets-träffen för den "stora klubben"
Tror, eller jag vet att inte alla sköter sina saker så bra som dig!
Mvh
Anders

Jag avundas ditt goda minne :)

Tyvärr kan jag inte ta åt mig äran för att den satt där. Den var på när vi köpte bilen...
Minns att när jag skulle köpa den och såg ullklädseln tänkte jag direkt att " Jaha, nu ser originalklädseln under ut som skit" men det var precis tvärt om. I princip nyskick och då var bilen nästan 20 år.
Gumman vägrade dock sitta i den så den åkte bort på passagerarsidan sen:rolleyes:

Men det där är ju också en fundering när det gäller klädseln på en ny/nyare bil. Skall man skydda sin originalklädsel med överdrag bara för att behålla den fin under eller skall man faktiskt använda den, "njuta" av den och riskera både fläckar och slitage?

Här är en bild på klädseln på bilen vi har nu efter en första testrengöring av skinnet på förarsätet. Den har använts relativt lite men när den har använts har det uppenbarligen inte legat högst på listan att vara ren eller skydda klädseln

20240610_205247.jpg

Ursäkta den mindre trådurspårningen, men vi håller oss iaf inom klädsel och dess skick :)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen