• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Nordic satsar på verkstad för husbilar

IMG_5980.jpeg

Läser på Nordic Husbilars Facebook sida och i tidningen Husbil & Husvagn, att Nordic nu satsar på verkstad för husbilar. Det sker i bolaget Nordic Service och uthyrning, som inte berörs av konkursen i Nordic Specialhusbilar, där Nordics produktionsverksamhet ligger och som drivs vidare av konkursförvaltaren.

IMG_5979.jpeg

Nordics serviceverkstad har tidigare bara tagit emot Nordics egenproducerade bilar, men det blir det ändring på nu när man flyttar tillbaka till sina gamla lokaler. Nu är alla märken av husbilar som behöver hjälp med sin fritidsdel välkomna.

På frågan vad det nya servicebolaget kan erbjuda svarar man;
– Allt som har med bodelen att göra, allt tillbehörsmontage, storservice, grundservice, provtryckning, fuktmätning och reparationer. Vi är anslutna till olika försäkringsbolag också. Så vi hanterar skadereparationer.

När delägare Per Grödevik får frågan om han mitt i allt elände kan med tillförsikt på framtiden, så svarar han.
– Ja, absolut. Jag har alltid varit optimistisk. Det är det som kännetecknar Nordic i sig. Vi har alltid sagt ”ingenting är omöjligt”. Det andra sagt nej till har vi sagt ja till. Det är ytterligare en styrka i varumärket, som sitter i väggarna och i personalens inställning. Vi är som en kameleont, vi är snabba att anpassa oss efter förfrågningar och behov.

Enligt Per Grödevik är kameleonten på god väg att skifta färg igen.

– Vi har tecken på att inom en vecka håller vi på att få igång en verkstadsverksamhet igen. 1997 hade vi en slogan: ”Vi fixar felen på fritidsdelen”, så den kanske jag dammar av igen, säger han och skrattar.

En bra specialinriktad verkstad för fritidsdelen av våra husbilar, tror jag att vi är många som välkomnar och önskar Nordic Service och uthyrning AB lycka till med sin satsning.

Tommy
 
Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen