• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Nån som har kört denna väg...

Logga in för att dölja denna ruta:

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Från Ljubljana mot Zagreb sen svänga av på väg 216 och sedan 218 och in i Kroatien? Är det en jätte lite väg? Backigt?

1780560175103.png

Första 15 km är vad man kallar Tertiär väg och resten Sekundär väg, allt asfalt. Om Tertiär väg är snäppet bättre än Sekundär väg vet jag inte men den listas mellan motorväg och sekundär väg. Ingen motorväg på denna sträckan.

En provkörning kan ju ske med StreetView i Google Maps

Jag kollade 15 punkter längs sträcjningen på streetview/google maps och mestadels verkar det vara "svensk landsväg", dvs två filer med streck emellan.

Ibland är det smalare, men då verkar det finns mötesfickor. Motorväg eller motortrafikledar så jag inte.

Men allt var vackert. Jag hade testat!
:)

Jag kollade 15 punkter längs sträcjningen på streetview/google maps och mestadels verkar det vara "svensk landsväg", dvs två filer med streck emellan.

Ibland är det smalare, men då verkar det finns mötesfickor. Motorväg eller motortrafikledar så jag inte.

Men allt var vackert. Jag hade testat!
:)
KOllade lite jag oxå, men kanske går det fortare att köra via Zagreb som är en stor väg! Via Michelin som gav tipset om den vägen. Vi får se om det finns bränsle kvar i Europa i sommar. Blir det ransonering så får man stanna i Borås 🤣

Vi har delvis åkt den men första biten från Novo Mesto och är inget vi vill rekommendera. Vägen är keokig och med mycket dålig beläggning, hålor och med många lagningar. Tidsmässigt så går det lika snabbt via Zagreb.

Vi har delvis åkt den men första biten från Novo Mesto och är inget vi vill rekommendera. Vägen är keokig och med mycket dålig beläggning, hålor och med många lagningar. Tidsmässigt så går det lika snabbt via Zagreb.
Hej!
Menar du väg 105? Den väg som vi tänkte går ju inte till Nova Mesto. Väg 216 tänkte vi.

Bilagor

• ej.png
    ej.png
    286,6 KB · Visningar: 5
Hej!
Menar du väg 105? Den väg som vi tänkte går ju inte till Nova Mesto. Väg 216 tänkte vi.
Vi körde från N M ner mot Crnomelj via Metlika (väg 105 fram till 218). Bägge vägarna hade dålig kvalité vad gäller beläggning. Jag har kanske haft otur men stött på flera liknande mindre vägar i Slovenien.

Vi körde från N M ner mot Crnomelj via Metlika (väg 105 fram till 218). Bägge vägarna hade dålig kvalité vad gäller beläggning. Jag har kanske haft otur men stött på flera liknande mindre vägar i Slovenien.
Okej tack! Då kanske de 12 milen extra via Zagreb är värt det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen