Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Logga in för att dölja denna ruta:
Går det se om det är motorväg eller en liten byväg?Gjorde en rutt i Locus Map för väg 216 och 218. Locus Map ger höjddata för rutten och en mängd annan info.
Visa bilaga 53787Visa bilaga 53786
KOllade lite jag oxå, men kanske går det fortare att köra via Zagreb som är en stor väg! Via Michelin som gav tipset om den vägen. Vi får se om det finns bränsle kvar i Europa i sommar. Blir det ransonering så får man stanna i BoråsJag kollade 15 punkter längs sträcjningen på streetview/google maps och mestadels verkar det vara "svensk landsväg", dvs två filer med streck emellan.
Ibland är det smalare, men då verkar det finns mötesfickor. Motorväg eller motortrafikledar så jag inte.
Men allt var vackert. Jag hade testat!
![]()
Hej!Vi har delvis åkt den men första biten från Novo Mesto och är inget vi vill rekommendera. Vägen är keokig och med mycket dålig beläggning, hålor och med många lagningar. Tidsmässigt så går det lika snabbt via Zagreb.
Vi körde från N M ner mot Crnomelj via Metlika (väg 105 fram till 218). Bägge vägarna hade dålig kvalité vad gäller beläggning. Jag har kanske haft otur men stött på flera liknande mindre vägar i Slovenien.Hej!
Menar du väg 105? Den väg som vi tänkte går ju inte till Nova Mesto. Väg 216 tänkte vi.
Okej tack! Då kanske de 12 milen extra via Zagreb är värt det!Vi körde från N M ner mot Crnomelj via Metlika (väg 105 fram till 218). Bägge vägarna hade dålig kvalité vad gäller beläggning. Jag har kanske haft otur men stött på flera liknande mindre vägar i Slovenien.
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Logga in för att dölja denna.
Annons
Annons