Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Tågen går från Tysklandssidan, från Niebüll, ut via sandbanken till Sylt och det finns tydligen två olika firmor som kör.Låter spännande. Var kan man åka på ett sådant tåg?
Var i Römö förra året och åker gärna dit igen.
Var nere i hamnen och såg färjan till Sylt.
Med stängda takluckor känner jag mig inte så orolig - det är ju exakt samma sugkrafter oavsett färdriktning och det är ju inget snabbtåg direkt.Blir lite rädd när jag ser bilden i det första inlägget.
Takluckor o.dyl. är INTE konstruerade för att husvagnen/husbilen färdas baklänges i hög fart – vilket ju blir fallet om om fordonet "lastas fel" på ett biltåg.
Pålle
Så då har alltså alla de husbilstillverkare som varnar för detta i sina instruktionsböcker har fel?Med stängda takluckor känner jag mig inte så orolig
Kanske inte fel men de vill garanterat friskriva sig från ALLT som ev. skulle kunna vara ett garantiärende...Så då har alltså alla de husbilstillverkare som varnar för detta i sina instruktionsböcker har fel?
Pålle
Ska i framtiden avhålla mig från att vidarebefordra goda råd och annan likvärdig information, även om jag anser att det berör trådens ämne..Kan vi återgå till ämnet nu?
Nej nej Pålle, JAG och många med mej tror jag verkligen uppskattar dina breda kunskaper, samt tips, varningar m.m. som du delger oss i forumet!Ska i framtiden avhålla mig från att vidarebefordra goda råd och annan likvärdig information, även om jag anser att det berör trådens ämne..
Pålle
Absolut inte!Ska i framtiden avhålla mig från att vidarebefordra goda råd och annan likvärdig information, även om jag anser att det berör trådens ämne..
Pålle
Jag som tyckte att jag verkligen tryckte på att det säkert KAN vara ett reelt problem men att JAG inte var orolig för MINA takluckor...Ska i framtiden avhålla mig från att vidarebefordra goda råd och annan likvärdig information, även om jag anser att det berör trådens ämne..
Pålle
KAN ju faktiskt också tolkas som ett slags påhopp om att JAG skulle skriva lögner i forumet...?Så då har alltså alla de husbilstillverkare som varnar för detta i sina instruktionsböcker har fel?
Pålle
Vad är skillnaden? Jag utgår då från att dom är stängda. Inget ohövligt menat, utan ren nyfikenhet.Blir lite rädd när jag ser bilden i det första inlägget.
Takluckor o.dyl. är INTE konstruerade för att husvagnen/husbilen färdas baklänges i hög fart – vilket ju blir fallet om om fordonet "lastas fel" på ett biltåg.
Pålle
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons