• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Montera ledlist plåtis

Jag har ingen egen erfarenhet från den listen men kollade på samma/liknande (Dometic Rain-Tec) men det blev inte av att skaffa den. På ett forum hittade jag då en kommentar som påstår att man inte behöver borra: "There are several holes in the metal above the door, they were only taped up from the inside before painting. You can just stick the screwdriver through it and that's not only the case with the X290, my sister's 250 also had them." Bland dem som monterat Dometics variant var det också flera som rekommenderade en dimmer eftersom de ansåg belysningen var väl stark för att funka som mysbelysning.
 
Ett alternativ som drivs av solen.

Funkar bra för oss. Nu har ju ni redan köpt din och ska naturligtvis ha den inkopplad. Tänkte mer om andra ser tråden och vill ha ett alternativ. Fäste den bara med Sikaflex.

Har fyra lägen.

0 - avstängd
1 - svag belysning och vid rörelse stark kort stund
2 - svag belysning och vid rörelse stark lång stund
3 - vid rörelse stark lång stund annars avstängd

Köpte min på Leroy Merlin i Spanien för 35€. Funderade på en list, men klurade inte ut hur jag skulle dra elen?

20220428_195726.jpg
 
Ett alternativ som drivs av solen.

Funkar bra för oss. Nu har ju ni redan köpt din och ska naturligtvis ha den inkopplad. Tänkte mer om andra ser tråden och vill ha ett alternativ. Fäste den bara med Sikaflex.

Har fyra lägen.

0 - avstängd
1 - svag belysning och vid rörelse stark kort stund
2 - svag belysning och vid rörelse stark lång stund
3 - vid rörelse stark lång stund annars avstängd

Köpte min på Leroy Merlin i Spanien för 35€. Funderade på en list, men klurade inte ut hur jag skulle dra elen?
Vi har 2 liknande solceller drivna lampor. De har även LED på sidor. Kostade cirka 10$ var i USA. Än så länge fungerar ua.
 
Ett alternativ som drivs av solen.

Funkar bra för oss. Nu har ju ni redan köpt din och ska naturligtvis ha den inkopplad. Tänkte mer om andra ser tråden och vill ha ett alternativ. Fäste den bara med Sikaflex.

Har fyra lägen.

0 - avstängd
1 - svag belysning och vid rörelse stark kort stund
2 - svag belysning och vid rörelse stark lång stund
3 - vid rörelse stark lång stund annars avstängd

Köpte min på Leroy Merlin i Spanien för 35€. Funderade på en list, men klurade inte ut hur jag skulle dra elen?

Visa bilaga 11959
Jag hittade idag den här på Kjell & Company.
 
Jag köpte den lampa från Kjell & Company som jag länkar till ovan. Kampanj just nu t o m 4/9 för 250 kr istället för normalpris 400 kr. Den fanns inte i butik så jag fick beställa och frakt tillkom därmed.

Den visade sig vara större än jag hade trott och det berodde på att det är "storebror" till den lampa SirMcLain (tack för tipset) har. Jag ser storleken som en nackdel vid montage och funderade på alternativ. För tillfället, och kanske det förblir så, har jag satt filttassar på baksidan och ett långt snöre i fästhålen. Därmed kan jag hänga den t ex över dörren med förankring i innerhandtaget. Nu kan jag också flytta den vart jag vill. Men visst vore det enkelt om den alltid fanns på plats som för SirMcLain.
Det finns ytterligare några mindre skillnader mellan de olika varianterna.

På bilden nedan ser ni även en liten regnlist över sidodörren. Specialgjorda och dyra sådana finns att köpa i camping-butikerna. Jag köpte en list på Hornbach för 39 kr som jag satte fast med dubbelhäftande skumtejp. Fungerar kanske inte lika bra men borde vara en förbättring mot att inte ha något alls. Den har ännu inte testats i skarpt läge.
Solcellslampa.jpg
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen