• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Mirakeltrasan mot repor

Ola45

Medlem
Medlem
Ort
Torslanda
iHusbil har sålt annonsutrymme till ett företag som säljer mirakeltrasor mot repor. Jag googlade på ett namn men den personen bodde i Skåne och inte i Göteborg som angetts....
Har någon i vår förening testat och kan ge ett omdöme. Tidigare har det funnits en penna med undergörande(?) egenskaper... Jag känner att de här produkternas marknadsföring är som bantningsmiraklen. (Men bra med reklamintäkten)
 
Jag förstår att det vad jag skrev nyss kräver extra arbete (granskning och värdering, osv.)... hur löser man det? Är sådana arbetsinsatser värda de intäkter man får genom reklam? Kostnadsanalys kommer säkert att svara på t.ex. sådana frågor.
 
Enkelt man tar bort annonserna o tar en medlems avgift på typ en 100 lapp
Det är enkel lösning om man bara tittar på det från ett håll.
Tittar man på det från andra hållet och funderar på vad vilken nivå av administration det skapar, vad som krävs tekniskt och ekonomiskt sett för att skapa ett system som fungerar bra och inte skapar problem som kräver support, då blir det lite svårare att säga att det vore enkelt.
 
Det eneste som forum motoren gir direkte støtte for er betaling via PayPal og det koster endel å benytte og hvor mange ville finne det akseptabelt? Andre løsninger må administreres i første omgang manuellt mens integrasjonen utvikles og testes.

Ved studie av Paypal sine prislister ser jeg at Sverige er av de dyreste steder å benytte deres tjenester sett fra bedrifter og andre betalingsmottakere. Integrasjonen som finnes i forum motoren ville kunne benyttes for årsavgift, fastavgiften pr betaling gjør kortere perioder ulønnsomme.
 
Senast ändrad:
Ja PayPal medför avgifter för andra betalningsmottagare än privatpersoner, men inte för privatpersoner som betalar (i samma valuta). Så medlemmen skulle inte drabbas av någon avgift. Om man inte redan har PayPal konto behöver man förstås skaffa ett sådant. Men iHusbil skall ju ha engagerade medlemmar, så en sån sak borde väl inte avskräcka ;)
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen