• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Projekt Mindre spridda projekt

Logga in för att dölja denna ruta:

Ser ingen jordning till bilens chassi. Men den understa mindre förskruvningen kanske är till den?
 
Ja, skyddsjorden (där) är inte monterad i bilden tidigare. Men vid elintaget sitter det skyddsjord redan nu.
 
Outside vent för toatanken.
Ett relativt enkelt projekt, några skruvar och ett par hål som behövde borras, jag valde att inte följa bruksanvisningen och montera utloppet i luckan, jag valde att gå ut med ventilstionslangen under bilen. Därifrån kan jag utveckla detta vidare om jag vill med tex en luftpump och ett kolfilter.

IMG_20260621_143323.jpgIMG_20260621_143332.jpgIMG_20260621_143453.jpgIMG_20260621_145026.jpgIMG_20260621_145659.jpgIMG_20260621_174505.jpgIMG_20260621_174608.jpgIMG_20260621_174612.jpgIMG_20260621_175816.jpg
 
Outside vent för toatanken.
Ett relativt enkelt projekt, några skruvar och ett par hål som behövde borras, jag valde att inte följa bruksanvisningen och montera utloppet i luckan, jag valde att gå ut med ventilstionslangen under bilen. Därifrån kan jag utveckla detta vidare om jag vill med tex en luftpump och ett kolfilter.

Visa bilaga 54101Visa bilaga 54102Visa bilaga 54103Visa bilaga 54104Visa bilaga 54105Visa bilaga 54106Visa bilaga 54107Visa bilaga 54108Visa bilaga 54109
Hade tidigare den lösningen på avluftning av toatanken. Fungerade bra ända till avluftningsanslutningen pluggade igen.
Det blev ett otrevligt konstaterande när toan skulle användas och övertrycket i tanken blåste upp ur stolen.
Hände två gånger och därefter blev det en SOG lösning.
Tror det berodde på att avluftningsventilen pluggade igen när tanken fylldes upp till övre nivån.
SmartSelect_20260621_204016_Samsung Browser.jpg
 
Tror det berodde på att avluftningsventilen pluggade igen när tanken fylldes upp till övre nivån.
Det låter troligt, det vita skummet är en flottör som stänger ventilen när det är fullt i tanken.
Vi hade denna lösning i förra husbilen och upplevde aldrig det som ett problem, men jag kanske aldrig lät det gå så långt att flottören stängde ventilen.
 
Uppgradering högtalare i instrumentbrädan, har ett svagt minne att jag gjort detta tidigare, men i så fall blev det gjort en gång till. :)

Clas Ohlsson hade rea på ett par som verkade vettiga, men de är ju bara decimeterhögtalare som får plats just där, knappast Dalhalla-akustik

IMG_20260625_191753.jpg

Men betyget blev klart godkänt, tror tom min telefon blev lite grinig på mig, det var mer inspirerande att vrida upp volymen nu. 🤘

Screenshot_2026-06-25-19-22-28-88_801c3494cc30bc6d615367769f98046d.jpg
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen