• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Meddelande från Styrelsen

Robert

iSekreterare
Admin medlem
Medlem
Ort
Västra Frölunda
Vi skall ha en öppen diskussion och kunna skriva synpunkter på vårt Forum men med iakttagande av forumreglerna.
Vi kan inte ta med alla tänkbara händelser i forumreglerna men vi är tydliga med att vi inte vill att vårt forum skall bli en sida med kritiska inlägg om och skärmdumpar från den klubb flera av oss tidigare varit engagerade i.

Sådana inlägg kommer att flyttas till en del av Forumet som inte är publikt och författaren kommer bli underrättad om detta.
 
I Kunskapsbibliotekets/Kunskapsbasens olika trådar skall endast en inledande artikel, faktaunderbyggd och informativ, finnas.
Den artikeln kan följas av frågor/svar som är relevanta inom faktaområdet.
Andra inlägg kommer att flyttas till avdelningen Generellt där allmänna diskussioner finns.
Vi gör detta för att informationen i trådarna i Kunskapsbiblioteket/Kunskapsbasen skall vara lättlästa och hållas inom faktaområdet.
Vi strävar efter att ha en hög kvalitet och ett högt informationsvärde i Kunskapsbiblioteket/Kunskapsbasen.
 
Senast ändrad:
Vi skall ha en öppen diskussion och kunna skriva synpunkter på vårt Forum men med iakttagande av forumreglerna.
Vi kan inte ta med alla tänkbara händelser i forumreglerna men vi är tydliga med att vi inte vill att vårt forum skall bli en sida med kritiska inlägg om och skärmdumpar från den klubb flera av oss tidigare varit engagerade i.

Sådana inlägg kommer att flyttas till en del av Forumet som inte är publikt och författaren kommer bli underrättad om detta.
Varför startade ni en ny grupp? Vad var felet med den andra? Jag är med i båda och tycker de verkar väldigt lika...
 
Ja varför finns vi till?
Historien skulle kunna bli en hel bok men jag nöjer mig med att dra huvudorsakerna till iHusbils uppkomst. Den största anledningen stavas demokrati. Vi var dussintalet personer som jobbat tillsammans i en annan klubb och kände varandra mycket väl efter många års samarbete.

Vad vi saknade var helt enkelt dom demokratiska spelreglerna. I vår värld ska naturligtvis medlemmarna kunna påverka föreningen i vilken riktning den utvecklas. Då är det öppenhet som gäller. Att som en digital förening inte kunna rösta digitalt var en anledning till sprickan i den gamla klubben. Att endast tillåta fysiska årsmöte är att kraftigt begränsa demokratin. Det är inte sunt att låta ett fåtal personer rösta för en förenings framtid.

Kort efter att fler och fler lämnade den gamla klubben väcktes tanken på att bilda en ny förening som kunde uppfylla dom kraven som vi saknade. Eftersom kunskapen fanns var inte steget långt för att bilda iHusbil. En liten interimsstyrelse bildades där jag fick den stora äran att bli ordförande. Vi bestämde omgående att vi skulle kunna driva föreningen med frivilliga donationer och till viss del reklamfinansierat istället för medlemsavgifter. Vi kände att vi inte behövde miljoner på banken.

Nu närmar sig det första verksamhetsåret sitt slut och det första riktiga årsmötet ska ske. Naturligtvis kommer det ske via vårt forum så att alla ska få chansen att rösta, även om man bor i Australien.

Av den anledningen vill jag uppmana alla er medlemmar att om ni känner för att hjälpa till att driva iHusbil på något sätt är ni välkomna att höra av er.
 
Ett bra sätt att förbättra Ihusbil är att delta i forumet, där finns för det mesta svar på allt det tekniska och råd om resor både inom och utomlands.
Vi ska föralldel inte hamna på en nivå där inlägg raderas utan vidare utan arbeta demokratiskt. Om pennan halkar ibland får man ha lite överseende inlägg kan ju raderas av den som skrivit dem eller redigeras av densamme efter påpekande.

Skulle gärna vilja vara med i två klubbar endast för att ställplats kartorna var bättre fast gjorda av ihusbils experter så det lär bli bättre vartefter medlemsavgifterna strömmar in. Tror inte medlemmarna är så ekonomiskt känsliga så en väl tilltagen medlemsavgift som tillåter ihusbil att växa ordentligt ser jag fram emot.
 
Senast ändrad:
Ett bra sätt att förbättra Ihusbil är att delta i forumet,
Vi ska föralldel inte hamna på en nivå där inlägg raderas utan vidare utan arbeta demokratiskt. Om pennan halkar ibland får man ha lite överseende inlägg kan ju raderas av den som skrivit dem eller redigeras av densamme efter påpekande.

Tror inte medlemmarna är så ekonomiskt känsliga

Jag har redigerat i Bengtics inlägg. Det blir tre punkter...

& 1. Ja, fler måste absolut delta som skribenter... (det kan säkert va trevligt med cider, o vilka filmer och låtar som är populärast och att titta på foton )... men på sikt måste trådar och inlägg som är.. användbara o av praktisk nytta..för resenären, husbilsägare på något sätt ökas. Idén med en faktabank är ju i grunden bra.

& 2 Bengtic tar upp raderandet av inlägg. Bra o modigt gjort Bengt. Behöver jag skriva mer? Bengt ger också ett enkelt och tydligt förslag på lösning ( om det verkligen skulle behövas).

& 3 En medlemsavgift har fördelen att de som betalar förhoppningsvis är och blir mera uppknutna o lojala. Samtidigt blir de förmodligen lite färre till antal.

Ett bra inlägg Bengtic och ett bra inlägg JanneEkan. Det jag saknar är att det demokratiska anslaget och diskussionen knappt syns bland trådarna. Det är detta man ska lyfta fram o det är detta som ska synas... det är den bästa reklamen utåt.

# Plåtfransosen ( som ny medlem ) upplever en stor likhet! Tål att fundera kring...
# Tråden har rubriken ....Meddelande från styrelsen. Två inlägg före Plåtfransosens..........
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen