• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Bodel övrigt Maxxfan mörkläggning

Peter H

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Grycksbo
Vi har installerat en Maxxfan men detskulle vara bra att kunna mörkläggning mer så jag undrar om någon har bra tips på hur man får dit mörkläggningsgardinen från gamla taklucka.
 
Senast ändrad:
Det är väl så att med Maxxfans eget insynsskydd så kan man inte köra med fläkten på, men det är kanske inget jätteproblem - har läst om några som återanvänt ljusskyddet från Heki-luckan med lite arbete i ett snyggt montage, kan se om jag hittar det om någon vill ha inspiration..
 
Det är väl så att med Maxxfans eget insynsskydd så kan man inte köra med fläkten på, men det är kanske inget jätteproblem - har läst om några som återanvänt ljusskyddet från Heki-luckan med lite arbete i ett snyggt montage, kan se om jag hittar det om någon vill ha inspiration..
Det var nåt sånt jag tänkte och ville ha lite tips på hur
 
Väldigt många husbilstillverkare rekommenderar att man inte har myggnät eller mörkläggningsgardin fördragna under körning. Detta på grund av att det undertryck som bildas inne i fordonet kan göra att myggnät/mörkläggningsgardin "sugs ut" ur spåren den löper i.

Detta står i väldigt många instruktionsböcker, men det är väl inte alla som okar läsa så långt.

I väldigt många instruktionsböcker står dessutom, att man aldrig bör låga husbilen "åka baklänges" vid tågtransport, eftersom takluckorna inte är designade för att åka på så sätt i hög hastighet. Men det är det väl inte heller många som har läst...

Problemet är således inte unikt för Maxxfan-takluckorna.

Pålle
 
Vi har installerat en Maxxfan men detskulle vara bra att kunna mörkläggning mer så jag undrar om någon har bra tips på hur man får dit mörkläggningsgardinen från gamla taklucka.
Hej Peter,
Jag har installerat en Maxxfan med VIT taklucka som ska vara den mörkaste, trodde först att den svarta skulle vara bäst men när jag läste mer så såg jag att det var den vita som är mörkast, köpte även den "tillhörande" mörkläggnings gardinen, se fotona i mitt tidigare inlägg:


Där man kan se ljuset relativt hur mycket ljus som kommer in i en liten ventilations-ventil, med och utan fördragen gardin.
Mvh
Anders
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen