Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Har tillgång till en kraftigare med dubbelsöm, en riktig industrimaskin, men jag tänker prova med en vanlig först.Tack för idéen. Jag har sytt en del dynor o bäddmarasser till båten/ båtar under årens lopp. Det jag har lärt mig på det är att det blir bättre o bättre ju noggrannare man är. Man måste mäta och klippa väldigt exakt. Min fråga tillbaka är...tror du att man klarar detta på en vanlig " hemmasymaskin" eller har du tillgång till en kraftigare?
Menar du det som syns på bild eller det jag funderar på att sy?Var har du köpt materialet någonstans?
Skulle man kunna ha liggunderlag mellan ytterlagren?
/Ö
Vilken av tjocklekarna använde du?Det som syns på bild fick jag gratis av en granne men det är samma som säljs av följande företag
ThermoReflekt SUPER
Fuktspärr, ångspärr, tätskikt i ett. Värmereflekterande isolering används till att isolera hus, industrilokaler, bil, VVS mm. Isolera krypgrund.www.wiedland.se
Om jag kommer ihåg rätt så räcker det med 5m om man mallar ”smart”.
Har sett att det finns gör-det-självkitt på något företag som säljer husbilstillbehör.
Gjorde följande
- mallade av direkt på plats genom att rita på med tuschpenna
- klippte till med sax
- kantsydde på vanlig symaskin med polyesterband, köpt på Stoff&Stil, med tråd anpassad för detta
- klistrade på kardborreband, svårt att hitta rätt som tål värme - här får man testa sig fram
Det nya som jag funderar på skall bli som ett riktigt Masatäcke med riktigt bra tyg. Håller på med marknadsundersökning och har beställt tygprover. Har nog hittat vad jag vill ha men ber att få återkomma lite senare.
Den på 4mm.Vilken av tjocklekarna använde du?
/Ö
Vet inte hur det går att sy kantband när det är så tjockt. Kräver i så fall ett brett band. Sen gäller det väl förvaringen. Brukar rulla ihop mina tre bitar, sätter rem runt, och förvara dem i garaget.Såg att det fanns tjockare oxå, blir det nått problem jag inte tänker på om man använder den tjockaste 16mm?
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons
Annons