• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Majas resa hösten 2022 gick till norra Italien, Frankrike och Tyskland

Myrsloken

Ny Medlem
Medlem
Ort
Klässbol
Maja är vår lilla plåtis, namngiven efter en oväntad arvgivare år 2006 (!). Vi har under drygt 15 års tid luffat omkring med henne i nästan hela Europa. Ibland har en del ohälsa i besättningen fått oss att avbryta resandet men hösten 2022 spenderade vi och en svåger/svägerska i egen plåtis, fyra fina veckor på rull. Vi hann med att besöka Piemontes vinkullar, sydfranska olivoljebönder och självfallet även ostmästaren i Poligny. På väg hem mot Sverige spenderade vi även tid i Alsace och i Moseldalen. Berättelsen år ganska lång men skrolla gärna fram pittoreska besöksmål, kulturella upplevelser, härliga enkla ställplatser och spännande vinbönder. Välkommen med på vår resa!
 

Bilagor

  • 2022 Majas resa till Tyskland, Italien o Frankrike.pdf
    5,4 MB · Visningar: 142
Maja är vår lilla plåtis, namngiven efter en oväntad arvgivare år 2006 (!). Vi har under drygt 15 års tid luffat omkring med henne i nästan hela Europa. Ibland har en del ohälsa i besättningen fått oss att avbryta resandet men hösten 2022 spenderade vi och en svåger/svägerska i egen plåtis, fyra fina veckor på rull. Vi hann med att besöka Piemontes vinkullar, sydfranska olivoljebönder och självfallet även ostmästaren i Poligny. På väg hem mot Sverige spenderade vi även tid i Alsace och i Moseldalen. Berättelsen år ganska lång men skrolla gärna fram pittoreska besöksmål, kulturella upplevelser, härliga enkla ställplatser och spännande vinbönder. Välkommen med på vår resa!
Vilken härlig tur ni har avverkat, jag kommer ta delar av er resa som delmål på vårturen vi planerar för. Lite svårt att hitta alla era rutter så om ni dokumenterat med lite print screen på kartan så hade det underlättat men ni ska ha stort tack för att jag fick ta del av er resa.
1683445017301.jpeg
 
Tack för uppmuntrande och tacksamma ord! De värmer. Det finns fler "Majas resa....." att söka under reseberättelserna på Husbilsklubben.se. Vi hade planerat även en vårresa -23 med Maja men än en gång blev det sjukhus - men nu planerar vi för hösten 2023. "En får aldri gi opp!"
 
Tack för en väldigt sympatisk och välskriven reseberättelse! Jag delar några av erfarenheterna och blev inspirerad att snarast försöka uppleva de övriga. Speciellt tack för tipsen på vingårdar, kan bli ett besök på några av dem till hösten.
 
Du får gärna lägga upp även de andra reseberättelserna här på iHusbil.se, till glädje för våra medlemmar.
Är väl i pdf-format antar jag?
Jag ska gärna göra det. Kämpar med hälsan just nu men en vacker dag så ...... Har de flesta i pdf, någon enstaka i doc men de kan jag säkert konvertera till pdf. Bara roligt om våra resor kan ge tips och inspiration till andra.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen