• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Broms & Fjädring Luftfjädring Alko

Håkan J

Aktiv medlem
Medlem
Ort
Uppsala
Ni som har luftfjädring till Alko chassie är det något att tänka på när bilen ska lyftas? Gäller Goldschmitt.
Tänker på besiktning bla eftersom kunskapen där ofta verkar bristfällig. Har läst att den alltid ska ställas i serviceläge….stämmer det?
Hur blir det då när bilen har hydraliska stödben? Måste man då alltid ställa den i serviceläge om justeringen blir för hög att luftfjädringen får problem?
 
Ja sen tar det säkert 5 min innan han kan aktivera stödbenen måste få klart att det går att lyfta.
Hej. Jag har båda men på våran har jag aldrig ställt in något service läge utan jag låter husbilen sköta det själv och det har den gjort hittills de är något med elektroniken som har fixat det.Men jag har goldschmitts hela system
Mvh Lasse
 
På vårat gamla Goldshmitt helluft fick jag rådet att stänga av det när bilen skulle lyftas , jag hade inget serviceläge bara av och på och möjlighet att ställa den i våg . På det här nya vet jag inte har en massa knappar att trycka på . Sevallbo
 
På vårat gamla Goldshmitt helluft fick jag rådet att stänga av det när bilen skulle lyftas , jag hade inget serviceläge bara av och på och möjlighet att ställa den i våg . På det här nya vet jag inte har en massa knappar att trycka på . Sevallbo
Hej. Fler knappar att trycka på kan få besvär i huvudet. Man vet aldrig vad som händer om man har otur men det är kanske inte så svårt att lära sig men vi får väl hoppas att du klurar ut hur det fungerar.
Mvh Lasse
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen