• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Litet avstånd mellan husbilar på Skatås ställplats

Tja! I Sydeuropa är 4 meters avstånd, bara en ledig plats att stå på.

Två meter är smartare. Då slipper man få en bil emellan.

Visa bilaga 12873
Kanske 3 meter mellan bilarna är optimalt, dvs 5 till 6 meter breda rutor om sådana finns. När det inte finns rutor så brukar 3 meter mellan bilarna räcka för att man inte skall få en bil emellan. Vet inte vad det har för inverkan på brandsäkerheten om säkerhetsavståndet minskas med en meter.

Mitt inlägg handlade inte om hononymer. Det åsyftade hemmagjorda förkortningar/akronymer som man inte kan finna betydelsen av ens med hjälp av Google.

Sådant försvårar läsbarheten/förståelsen...

Pålle
Finns en hel tråd här på forumet!
För endel handlar det inte om att det försvåras, utan om att till varje pris vilja missförstå och inte fatta. Men så e de…
Förövrigt är inte din förkortning annat än ”förkortas ofta”
Sen att du själv väljer ett hitta på ”föraren” hjälper nog till ytterligare med den försvårade möjligheten att förstå som du har i detta inlägget.
Men då tydligen bara en av dom som läst inte förstått är det överkomligt för mig.

Senast ändrad:
Vi stog i veckan på Osbys kommunala gratisställplats, vi och en bil till.
Denna bil var ett antal platser bort.

Efter att till fots ha gynnat de lokala näringsidkarna med diverse inköp, kom vi tillbaka.
Där står en husbil intill vår bil, (vederbörligt avstånd) men ändå.....
Vi HAR faktiskt inte superdupermagneter som klistrar oss intill andra husbilar, ingen annan heller.🤔

Jag har flera gånger iakttagit samma beteende att man gärna vill parkera bredvid min husbil fast det är gott om plats på hela parkeringen. Det kallas flockmentalitet och jag tycker det känns konstigt att jag som är ensamvarg plötsligt ska vara inlemmad i flocken husbilar.

Vi stod helt ensamma, kommer en bil, ställer sig var?
Vi tittade på varandra frugan å ja…
Efter ett glas vin 😇 å en köttbit kommer vi tillbaka, å då har dom åkt.
Slutet gott, men som sagt, generator o startmotor med denna styrka, otroligt

Om man parkerar på P-plats ( markerade eller omarkerade rutor) skall man ju ställa sig på ”lagom” avstånd för att inte stjäla utrymme från andra. Då är det ganska naturligt att man ställer sig ca 1 m från den första och sedan fyller man på och P-platsen kan då utnyttjas maximalt. Är det på ställplats så är det ju ställplatsägaren och tillsynsmyndigheten( räddningstjänsten som ställer villkor) som bestämmer avståndet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen