• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Kurt-Orvars matavfall

Lasse

iValberedning
Medlem
Ort
Löddeköpinge
Kurt-Orvar är en mycket konservativ person enligt honom själv, fast egentligen vet han inte vad ordet betyder. Kurt-Orvar, som är döpt efter Kurt Hamrin och Orvar Bergmark, bor i en liten stad där de infört sortering av matavfall. Politikerna i denna kommun säger de kan spara miljön men också spara pengar. Kurt-Orvar är inte någon Einstein utan en vanlig tänkande, normal konservativ människa. Men han får inte ihop ekvationen. Matte i skolan var hans bästa ämne, men trots detta så går det inte ihop för honom, vad de politiska clownerna säger.

En brun påse har han att lägga matavfallet i, innan han hinner till avfallskärlet hinner botten i påsen gå i sönder av det våta matavfallet. Numera har Kurt-Orvar två avfallskärl vid husknuten, vilket innebär han har dubbel avgift att betala. Politikerna räknade inte med varma somrar om de nu överhuvudtaget tänkte, för fy sjutton vad det luktar i kvarteret om de bruna tunnorna, miljövänlig lukt kanske.

Sparar pengar säger alltid politikerna när de skall införa något nytt, men detta tror inte Kurt-Orvar på utan han tror det blir dyrare och att miljön inte sparas. Numera kommer det två bilar och tömmer avfallskärlen vid huset. Det kostar alltså dubbelt så mycket att köra och dubbelt så mycket utsläpp. Visst fan tänker Kurt-Orvar, det kostar ju miljoner att bygga anläggningar som tar emot ”skiten” Nu aviserar kommunen att allt papper skall läggas i ytterligare ett avfallskärl och då kommer en tredje bil.

Och hur tänker politikerna, tänker Kurt-Orvar, de tänker nog inte utan bara ordet miljö är med så är allt till det bättre. Plötsligt blev Kurt-Orvar inte längre konservativ utan mer ekonomisk så han äter numera bara soppa. Vilket gör att han behöver bara ett avfallskärl. För hur slänger man sopprester i en brun påse
 
Efter valet är ju med all sannolikhet Mp borta och man hoppas ju att alla tokigheter försvinner automatisk.
Tidigare var man ju van vid att staten bestämde allt och det skapade ju trygghet både i skolan och annorstädes.
Nu ska ju allt kallas Nazi och kommuninsm och trots jag är gammal vet jag inte vad det handlar om eftersom kriget slutade innan jag föddes. Hoppas vi slipper sånt vi inte förstår oss på, har konsiga plastpåsar jag fått gratis när jag var i spaninen som jag inte vat vad jag ska göra med??.
 
i en liten stad satt politikerna och hade briefing om deras senaste innovation att minska sopberget har slagit ut. Det visade sig enligt en utskickad blankett, som den skall återvinnas så inga nya träd behöver fällas för inkomstdeklarationen som stunda skall. Över lag tyckte polaren per och i stort sett nästan alla medborgare att det var bra att inte det som går att ta vara på inte gick upp i rök, men… Kurt-Orvar var inte nöjd, ty ingen berättade för honom att det i bilen sitter en mellanvägg så samma bil kan tömma båda samtidigt. Det var med stor oro den lilla stadens styrande efter en kort paus med läskande vatten i återvunnet glas just skulle prata glas. I den lilla staden fanns det även en käck sak som fått namnet, kanske inte så jättefyndig, men ändå rätt väl informativt informerande på ett glasklart sätt beskriver just insamlingen av glas som skall återvinnas som just glasåtervinning. Här finns åter igen två behållare en för färgat och en för ofärgat. Problemen blir många. Även om man kan tro att problemet är övergående, så sårs grunden till facebooksrevolutionärerna där med ett plus ett och andra conspirationsgrundande kunsksper föds. Kurt-Orvar är ju inte dummare än att han kastar ofärgat glas i den färgade behållaren o tvärtom ty på gården i den lilla stadens ytterkant där Kurt-Orvar bor har dom hästarna i boxar och inte spiltor vilket gör honom ovan vid avdelare.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen