Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Skriv ett inlägg under kategorien Nya Platser på Kartan med namnet på platsen och bifoga bilder och text så tar vi hand om informationenJag hittar inte hur man gör ändringar, har kikat lite på det förut också men jag hittar inte knappen ändra plats, eller vad den kan heta.
Vet en plats som är är stängd, ibland kanske man vill lägga till ett foto om det skulle saknas någonstans.![]()
Mycket Bra skrivet!Jag håller med @Erok att det finns förbättringspotential avseende våra kartor. Det är inte så intuitivt hur man kommer vidare när man hittat en plats vare sig det är en husbilsplats eller en upplevelseplats. Det hjälper inte att vi har många platser om användarna tycker det är krångligt. Vet man att man skall trycka på pilen nere till vänster och man vill använda Google maps fungerar det väl OK, men om man vill använda någon annan navigeringsapp på telefonen blir det betydligt mer omständigt.
När man tryckt på symbolen för den intressanta ställplatsen får man upp en ruta med information om ställplatsen men inga koordinater. Då skall man först trycka på en liten pil på högersidan och sedan välja fliken Map. I de flesta fall (beroende på hur mycket information det finns om platsen) ser man inga koordinater här heller förrän man scrollat ner i bilden. Överst visas nämligen precis samma information som på den tidigare bilden. Om man lyckas hitta koordinaterna så står de i två rutor, dvs det blir lite bökigt att kopiera och föra över till t ex Sygic.
Nu vet jag inte alls vad som är möjligt eller omöjligt i kartprogrammet men mitt förslag är enligt den röda rutan i bifogad bild. Koordinaterna skall då vara klickbara för att komma till Google maps men även kopierbara tillsammans för att kunna klistras in i någon annan app
Om inte det går se i vart fall till att koordinaterna står överst när man valt fliken Map så man inte behöver bläddra för att hitta dem. Den andra informationen har man ju redan sett.
Man kan inte förvänta sig att användare älskar att läsa instruktioner eller titta på instruktionsfilmer. Det är för de som vill fördjupa sig i ämnet. Om det inte är tillräckligt enkelt är risken att användarna väljer en annan lösning (klubb/app) även om de innehållsmässigt är sämre.
/CG
Visa bilaga 8820
Vet inte direkt vad du menar, men att navigera direkt med 1 tryck är det bara Google Maps som fungerar. Men att hämta koordinaten från kartan och klippa och klistra in i andra navigatörer fungerar, även om det är lite krångligare.Finns det andra än Google Maps som fungerar? Egentligen.. ?
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons