• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Konvertering av poi filer

KalleiViken

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Viken
Jag har hittat ställplats filer för Storbritannien i csv format och vill konvertera till gpi. Har ingen Windows dator längre så poi-loader är inte aktuellt. Tips på konverterare tas emot med tacksamhet.
 
För att det skall fungera skall csv-filen se ut på ett speciellt sätt.
Hittade en beskrivning på csv-filer för flera år sedan. Bifogar den så kan du titta på om din fil ser ut som i beskrivningen.
 

Bilagor

  • Skapa csv-filer.pdf
    113,2 KB · Visningar: 9
Telefonappen Garmin Drive kan ju ansluta till ett flertal av Garmins gpser och kan hantera gpx filer enligt deras hemsida för import och delning.

Så konvertera csv filen till gpx på en onlinetjänst t.ex. här https://miconv.com/convert-csv-to-gpx/

De borde gå att göra så men ingen garanti.
Konvertering till gpx funkade bra men sen var det stopp. Garmin Drive och min Garmin var inte kompatibla. Ingen kontakt mellan enheterna.
Tack för ditt engagemang!
 
Konvertering till gpx funkade bra men sen var det stopp. Garmin Drive och min Garmin var inte kompatibla. Ingen kontakt mellan enheterna.
Tack för ditt engagemang!
Kolla om det inte går att ladda GPX-filen direkt i navigatorn och få det att fungera. Har för mig att det skall gå. Kolla i manualen. Det brukar stå bland de sista avsnitten i den.
Fungerar det inte så kontakta mig på en meddelandedialog.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen