• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Notis Kommun stänger parkeringsplats efter klagomål

Kungsbacka kommun stängde först en parkeringsplats för nattparkering efter klagomål från närboende.
Efter en överklagan har kommunen fastställt att den skall vara fortsatt stängd, dock inte på grund av oljud eller miljöskäl som var den initiala anledningen till stängning.

Den nyfikne kan läsa mer, via denna länk hos Husbil & Husvagn.

1740562461119.png
Bild från Google Maps

Vad är det som gäller kommunens hemsida eller skylten. Hemsidan får man parkera här och övernatta kan ju vara bra att veta när man passerar ( enligt kommun. Det är parkeringsförbud 1 maj-15 september klockan 00-06.)

Lite fegt agerande av kommunen tycker jag.

Jag tippar på att campingarna har förlorat mer eller mindre noll kronor på att folk har parkerat här. Omvänt så kommer de med all säkerhet inte få in särskilt många fler kronor tack vare det nya beslutet.

Det hade varit betydligt rimligare att man te x hade fått parkera där i 24 eller 48 timmar men inte mer.

De gånger som jag stått där har det alltid varit väldigt lugnt och trevligt. Det oväsen som har förekommit har primärt varit från traktens ungdomar som testar kapaciteten på sina epor, mopeder och andra fordon - vilket inte är mig emot =)

Vad är det som gäller kommunens hemsida eller skylten. Hemsidan får man parkera här och övernatta kan ju vara bra att veta när man passerar ( enligt kommun. Det är parkeringsförbud 1 maj-15 september klockan 00-06.)
Jag skulle säga att man egentligen inte kan lita på att uppgifter på kommunens hemsida eller skyltningen är korrekta. Det som i slutändan gäller är det som regelrätt har beslutats av kommunen, och dokumenterats i Svensk trafikföreskriftssamlings (STFS) webbplats. Detta register kan nås via Transportstyrelsens hemsida.

Man kan ju tro att alla skyltar som sitter uppsatta efter allmän väg måste vara korrekta. Men jag vet exempel på att i min hemkommun finns sådana skyltar uppsatta där något regelrätt beslut inte finns och alltså inte gäller.

Kungsbacka kommun stängde först en parkeringsplats för nattparkering efter klagomål från närboende.
Efter en överklagan har kommunen fastställt att den skall vara fortsatt stängd, dock inte på grund av oljud eller miljöskäl som var den initiala anledningen till stängning.

Den nyfikne kan läsa mer, via denna länk hos Husbil & Husvagn.

Bild från Google Maps

Vad blir nästa steg?

All ägare till P-hus förmår "sin" kommun att förbjuda all gatuparkering och all parkering på av kommunen ägd mark?

Pålle

Vad blir nästa steg?
All ägare till P-hus förmår "sin" kommun att förbjuda all gatuparkering och all parkering på av kommunen ägd mark?
Tycker jag vore absolut ett rimligt nästa steg.

Efter det kan vi bl.a. förbjuda privata elsparkcyklar, som konkurrerar med de företags som hyr ut sådana dyrt.
Finns många områden där "tänket" kan implementeras.

* OBS! Ironi - för tydlighetens skull *

Visst kan det vara så. Men det finns många Kalle Anka kommuner idag med okunniga tjänstemän på lägre nivå som saknar formell kunskap. Många gånger pga att man anställer yngre men hänvisar den anställde till att lära sig jobbet själv. Skapar osäkerhet.
Har själv varit kommunanställd en gång i tiden. Blir nästan gråtfärdig när jag varit i kontakt med dem som jobbar där i dag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen