• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Knappen "Ny Tråd" till rotnivån i menyn

Problemet är att med en knapp på Senaste nytt, så får du en lång lista med forumkategorier att välja bland för att kunna skapa ny tråd.
Därför känner jag att det blir lite mer logiskt om man först går till "Forum", väljer rätt kategori och sedan startar en ny tråd.
Detta eftersom man där även ser mer av kontext gällande de kategorier som finns.
 
Jag måste erkänna att utan att specifiera det ibland känns lite jobbigare med navigationen här en tidigare trots att det var samma folk som gjorde sidan - eller så är det åldern.
Problemet är ofta att teknikern visavi den dumme användaren inte pratar samma språk problemet är att det är mycket svårare att göra allt enkelt än svårt??
 
Det är samma forummotor och vi har medvetet försökt att hålla nere andelen kategorier - just för att hålla det lite enklare.
Men jag hade lagt till en "skapa tråd" knapp på startsidan där.
Men i enlighet med "KISS" filosofin (i detta fall står det för "Keep it simple, stupid") så har jag inte lagt in en sådan...
 
Ja din borttagna knapp är nog huvudsaken till att mina inlägg inte hamnat under en egen tråd utan återfinns under min husbil, liksom kanske också en viss adlad skotte.
 
Problemet är att med en knapp på Senaste nytt, så får du en lång lista med forumkategorier att välja bland för att kunna skapa ny tråd.
Med mobiltelefon tror jag ändå att en knapp på senaste nytt för att starta ny tråd skulle innebära en enklare väg att göra det.
Att starta en ny tråd idag med en mobil idag om man befinner sig på senaste nytt.
1. Tryck fram menyn.
2. Leta upp och tryck på forum.
3a. Tryck på skapa tråd och ett välj forum i listan.
3b. Välj ett forum i listan på sidan, öppna ett forum och tryck på skapa tråd.

Med en knapp för att starta en tråd i vyn för senaste nytt skulle man med mobilen hamna direkt på 3a, jag tror den enklare vägen skulle kunna vara en fördel för mobilerna.
 
Lite grann för att belysa skillnaden även på en dator, minst klick är bäst... (även en och samma logik överallt)

Capture.JPGCapture2.JPG
 
Jag har grävt lite i detta och anledningen till att det inte finns en knapp på Senaste nytt är för att den vyn stödjer alla typer av forumkategorier, som forum, Media, Recensioner etc (vi har bara kopplat på vissa av dem).

Detta till skillnad från "Nya inlägg" som enbart visar trådar i olika forumkategorier.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen