• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Problem Klantigt....

Hatte

Ny Medlem
Medlem
Plast höger bak.jpg
Hej, i helgen så råkade jag backa in i en stenhård snödriva och spräckte denna kåpa, är det någon som vet vart jag kan få tag på en ny eller begagnad?
Den sitter på en Sunlight T66 2018. Tacksam för svar :) // Hans

Lösning
Jag fick skadan godkänd hos försäkringsbolaget (LF), och ska visa upp den hos verkstad idag. Snabb lösning!
En ny plastkåpa kostar 7400:- och självrisken 3000:- ganska enkelt beslut. Och slipper jäklas själv.
Tack alla som gett förslag på mitt problem :)
Det var skickligt gjort!

Antar att den reella reparationskostnaden var högre än självrisken, och att du utnyttjade försäkringen.

Pålle
Fick ett bra pris som visserligen var över självrisken men inte så mycket att det var värt att tappa bonusen "skadefria år" och få en redan dyr husbilsförsäkring ännu dyrare då den skulle höjas med x % ( kommer inte ihåg vad % var) i 3 år.

Fick ett bra pris som visserligen var över självrisken men inte så mycket att det var värt att tappa bonusen "skadefria år" och få en redan dyr husbilsförsäkring ännu dyrare då den skulle höjas med x % ( kommer inte ihåg vad % var) i 3 år.
Vagnskade uttag påverkar ingen bonus!
Åtminstone inte hos 3kr Swedbank!
Eller hos Kabria!
👍👍🏽

Vagnskade uttag påverkar ingen bonus!
Åtminstone inte hos 3kr Swedbank!
Eller hos Kabria!
👍👍🏽
Ok du har säkert rätt i ditt exempel men så här skriver tex If och flera bolag med dem"
Om försäkringsskadan leder till en utbetalning från trafik- och/eller vagnskadeförsäkringen så sänks din bonus med tre klasser när din försäkring förnyas nästa gång." Finns många andra och andra utfall googla får du se. Bara att gratulera dig som hittat en bra försäkring.

Ok du har säkert rätt i ditt exempel men så här skriver tex If och flera bolag med dem"
Om försäkringsskadan leder till en utbetalning från trafik- och/eller vagnskadeförsäkringen så sänks din bonus med tre klasser när din försäkring förnyas nästa gång." Finns många andra och andra utfall googla får du se. Bara att gratulera dig som hittat en bra försäkring.
Tog ut vagnskada för rep efter smit olycka i Kroatien, byte framskärm höger!
Bara självrisk 3000:kr ingen påbackning på premie!
Dessutom gick de 3000:kr på OKQ8 självrisk eliminering försäkring.
Så Noll kr ur plånboken!

Tog ut vagnskada för rep efter smit olycka i Kroatien, byte framskärm höger!
Bara självrisk 3000:kr ingen påbackning på premie!
Ok låter bra, men vi vet båda att inget är gratis, så har försäkringsbolaget haft en utgift för en skada måste de ju på något sätt av sina kunder få pengarna för utgiften åter, annars går de ju konkurs för eller senare. Försäkringsbolag har ju inte så många sätt att göra det på normalt, höja premien är väl det vanligaste. Om det inte finns en skyldig motpart med försäkring.

Senast ändrad:
Ok låter bra, men vi vet båda att inget är gratis, så har försäkringsbolaget haft en utgift för en skada måste de ju på något sätt av sina kunder få pengarna för utgiften åter, annars går de ju konkurs för eller senare. Försäkringsbolag har ju inte så många sätt att göra det på normalt, höja premien är väl det vanligaste. Om det inte finns en skyldig motpart med försäkring.
Tja jag tänker inte forska i saken, men samma premie, ingen höjning ännu.
😊

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen