• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Problem Klantigt....

Hatte

Ny Medlem
Medlem
Plast höger bak.jpg
Hej, i helgen så råkade jag backa in i en stenhård snödriva och spräckte denna kåpa, är det någon som vet vart jag kan få tag på en ny eller begagnad?
Den sitter på en Sunlight T66 2018. Tacksam för svar :) // Hans

Lösning
Jag fick skadan godkänd hos försäkringsbolaget (LF), och ska visa upp den hos verkstad idag. Snabb lösning!
En ny plastkåpa kostar 7400:- och självrisken 3000:- ganska enkelt beslut. Och slipper jäklas själv.
Tack alla som gett förslag på mitt problem :)
Du har väl helförsäkring på bilen?

Låt den verkstad som försäkringsbolaget rekommenderar skaffa delen och göra bytet. (Troligtvis är delen märkesspecifik, och kan endast köpas från en Sunlight-återförsäljare.)

Dessutom tror jag att priset för enbart reservdelen ligger i paritet med – eller t.o.m. överstiger – självrisken på din försäkring.

Pålle

Senast ändrad:
Du har väl helförsäkring på bilen?

Låt den verkstad som försäkringsbolaget rekommenderar skaffa delen och göra bytet. (Troligtvis är delen märkesspecifik, och kan endast köpas från en Sunlight-återförsäljare.)

Dessutom tror jag att priset för enbart reservdelen ligger i paritet med – eller t.o.m. överstiger – självrisken på din försäkring.

Pålle
Ja, så kan de vara. Ska höra med försäkringsbolaget. Tack för svar.

Hej. Är det glasfiber då är det ganska lätt annars får man använda en värme pistol och sedan ha koll på och smälta i material av samma som det är på den befintliga delen.
Mvh Umebo

Billigare än självrisken på vagnskadeförsäkringen, inklusive demontering och återmontering??

Pålle
Jo, man demonterade inte man tog de delar jag hade, tillverkade de delar som saknades, sen fäste man delarna med en konstig häftpistol från baksidan, limmade, slipade och lack, var snabbt och elegant gjort.

Bilagor

• IMG_20230804_152843.jpg
    IMG_20230804_152843.jpg
    2,3 MB · Visningar: 40
Jo, man demonterade inte man tog de delar jag hade, tillverkade de delar som saknades, sen fäste man delarna med en konstig häftpistol från baksidan, limmade, slipade och lack, var snabbt och elegant gjort.
Menar du att man lyckades göra allt detta, utan att demontera den skadade delen från bilen?

Vad blev kostnaden? Över eller billigare än självrisken? (Själv har jag 3.000 kr självrisk vid vagnskada.)

Pålle

Menar du att man lyckades göra allt detta, utan att demontera den skadade delen från bilen?

Vad blev kostnaden? Över eller billigare än självrisken? (Själv har jag 3.000 kr självrisk vid vagnskada.)

Pålle
De demonterade inte, jag var med i husbilen hela tiden( bor permanent)
De tog mina trasiga bitar, la pussel som de limmade och med en häftapparat sköt fast den även på baksidan. Det som tog tid var att limmet/ fogmassa skulle torka så ytan kunde bearbetas, sedan lackas. Min självrisk är 5.000 kr.

De demonterade inte, jag var med i husbilen hela tiden( bor permanent)
De tog mina trasiga bitar, la pussel som de limmade och med en häftapparat sköt fast den även på baksidan. Det som tog tid var att limmet/ fogmassa skulle torka så ytan kunde bearbetas, sedan lackas. Min självrisk är 5.000 kr.
Det var skickligt gjort!

Antar att den reella reparationskostnaden var högre än självrisken, och att du utnyttjade försäkringen.

Pålle

Visa bilaga 44732
Hej, i helgen så råkade jag backa in i en stenhård snödriva och spräckte denna kåpa, är det någon som vet vart jag kan få tag på en ny eller begagnad?
Bor Du i Sandviken? Då är det nog bara en fråga om när Sandvikens Plåt i Kungsgården har tid att fixa det, kostnaden tar Du på Vagnskadeförsäkringen för Du har väl helförsäkrat.
De fixad vårt badrumsgolv perfekt, det hade spruckit. Gick inte på vagnskada.. :(
Tel. 0290.37886 ligger i Norrberg vägen mot Järbo sista fastigheten på vänster sida från Kungsgården.
Har Du bilen inreggad ta och åk dit så får Du svar direkt om de kan fixa det.
Trevlig personal, som skjutsar Hem Dig om Du lämnar bilen!
De fixar det mesta och gjuter delar om det inte finns att få tag i.
Kostade 4500 att lägga nytt glasfibergolv över det gamla på vår bil.. nytt med demontering av väggar mm skulle kosta 12 tusen.-

Senast ändrad:
Visa bilaga 44732

Som du kanske läste i inlägg 15 är problemet löst till en acceptabel kostnad.

Pålle
Var Hatte jag riktade mig till.. Du har ju också ganska nära 13,5 mil bara om det vore aktuellt :)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen