Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Det skulle gå att laga, ta loss delen och laga från insidanVisa bilaga 44732
Hej, i helgen så råkade jag backa in i en stenhård snödriva och spräckte denna kåpa, är det någon som vet vart jag kan få tag på en ny eller begagnad?
Den sitter på en Sunlight T66 2018. Tacksam för svar// Hans
Ja, det kan vara värt. Jag kan ju alltid försöka den är ju ändå trasig. ska höra med försäkringsbolaget först. Tack för svar!Det skulle gå att laga, ta loss delen och laga från insidan
Ja, så kan de vara. Ska höra med försäkringsbolaget. Tack för svar.Du har väl helförsäkring på bilen?
Låt den verkstad som försäkringsbolaget rekommenderar skaffa delen och göra bytet. (Troligtvis är delen märkesspecifik, och kan endast köpas från en Sunlight-återförsäljare.)
Dessutom tror jag att priset för enbart reservdelen ligger i paritet med – eller t.o.m. överstiger – självrisken på din försäkring.
Pålle
En duktig skadeverkstad lagar den, fått värre skador än detta fixat till en rimlig peng.Visa bilaga 44732
Hej, i helgen så råkade jag backa in i en stenhård snödriva och spräckte denna kåpa, är det någon som vet vart jag kan få tag på en ny eller begagnad?
Billigare än självrisken på vagnskadeförsäkringen, inklusive demontering och återmontering??En duktig skadeverkstad lagar den, fått värre skador än detta fixat till en rimlig peng.
Jo, man demonterade inte man tog de delar jag hade, tillverkade de delar som saknades, sen fäste man delarna med en konstig häftpistol från baksidan, limmade, slipade och lack, var snabbt och elegant gjort.Billigare än självrisken på vagnskadeförsäkringen, inklusive demontering och återmontering??
Pålle
Menar du att man lyckades göra allt detta, utan att demontera den skadade delen från bilen?Jo, man demonterade inte man tog de delar jag hade, tillverkade de delar som saknades, sen fäste man delarna med en konstig häftpistol från baksidan, limmade, slipade och lack, var snabbt och elegant gjort.
De demonterade inte, jag var med i husbilen hela tiden( bor permanent)Menar du att man lyckades göra allt detta, utan att demontera den skadade delen från bilen?
Vad blev kostnaden? Över eller billigare än självrisken? (Själv har jag 3.000 kr självrisk vid vagnskada.)
Pålle
Det var skickligt gjort!De demonterade inte, jag var med i husbilen hela tiden( bor permanent)
De tog mina trasiga bitar, la pussel som de limmade och med en häftapparat sköt fast den även på baksidan. Det som tog tid var att limmet/ fogmassa skulle torka så ytan kunde bearbetas, sedan lackas. Min självrisk är 5.000 kr.
Bor Du i Sandviken? Då är det nog bara en fråga om när Sandvikens Plåt i Kungsgården har tid att fixa det, kostnaden tar Du på Vagnskadeförsäkringen för Du har väl helförsäkrat.Visa bilaga 44732
Visa bilaga 44732
Var Hatte jag riktade mig till.. Du har ju också ganska nära 13,5 mil bara om det vore aktuelltSom du kanske läste i inlägg 15 är problemet löst till en acceptabel kostnad.
Pålle
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons