• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Kasta inte pengarna i toaletten

Det finns inga system som är helt underhållsfria. Det gäller även kvarntoaletter av div olika slag. Det gäller nog att tänka på vad man slänger ner i wc:n, topps, tandtråd, dambindor, tamponger, hushållspapper mm. Saker som inte har i en toalett att göra varken hemma eller i husbilen. På sikt kommer det nog att bli problem med kvarntoaletten om slänger ner såna saker. Det är nog inget kul jobb att plocka isär allt när man är ute på rull, riktigt skitjobb.

Det finns värre saker som har hamnat i avloppen. På 90-talet fick jag hör att det största som hade hittats i avloppen i Stockholm var en KANOT. Sant eller inte.

Nu är det ganska sällsynt att jag använder bindor eller tamponger, men självklart kastar man inte sådant i toan.

Vi har kvarn på vår kassett som suger upp, maler och levererar vidare till vår störa uppsamlingstank. Från den stora tanken går "gegget" vidare till för det avsedda tömnings-brunnar, eller direkt i ett "hål i marken" på bättre rustade campingar. Vi undviker att stoppa in kanoter, paddlar och pappersservetter, men en gång gjorde jag en tabbe då hårklippning åkte ner i toan. Påföljden blev att demontera hela kvarnen och skrapa bort allt hår som lindat sig runt axeln. Annars har det fungerat ypperligt under alla åren. Nu har jag en extra motor (kvarn) med oss för att slippa panikrensa ett stopp i karusellen...

1692367741614.png

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen