• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Larm Skydd Kamera

Dethleffs

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Bjärred
Kan det bli billigare? Har betalat 299:- kronor för en WiFi kamera DCS-8000LHV2. Hyfsat enkel att få igång. En viktig parameter för mig är strömförbrukningen, ser man på D-Links hemsida och andra återförsäljare så skriver man 5 V och 1 A, men det förstod jag att det kan inte den lille kameran förbruka. Så det får bli den hårda vägen, köpa kameran och mäta själv. Den nöjer sig med cirka 145mA vilket jag kan stå ut med. Man kan även dra ut USB kabeln om man inte använder den, så är det noll i förbrukning. Tänker prova den utan något månads abonnemang. Råkade däremot ut för konstig grej. Har en låda med nya och begagnade USB sladdar, provade med en ny 2 meters bit. Kameran tände upp men ville inte para sig med routern. Provade med medföljande nätadapter och då fungerade det. Hade andra nya 2 meters kablar och så gick det igång, men felet var skumt. Bilden är tagen med 720p, går även att välja 1080p.

20230320_151442[1].jpg
Screenshot_20230320_150818_mydlink[1].jpg
 
USB 1 og 2 kabler er ofte en hit and miss. Årsaken er ofte at kabeln er laget primært for ladning eller for data. Måler en kontinuitet så finner en ofte at en eller flere av lederne mangler i kabelen. Data kabler uten power og power kabler uten data er de vanligste feil. For enkel måling trenger en i praksis noen chassi kontakter av de forskjellige - gjerne på printkort så en får gode kontaktpunkter. C kontakten og USB3 spec gir en egen serie med utfordringer :D
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen