• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Kändisar som testar husbilslivet

IMG_6140.jpeg
Av tillfällighet såg jag idag programmet, Bättre sent än aldrig, avsnitt 6 på KANAL 5.

Det är herrarna Clas Malmberg, Thomas Ravelli, Harald Treutiger, Kjell Bergqvist och Peter Magnusson som åker runt i världen och bockar av en ”bucketlist” för äldre herrar.

Har inte sett tidigare avsnitt, men TV’n stod på och herrarna skulle ut och åka i bilar av det lite ovanligare slaget. Vad kunde passa bättre, eftersom man befann sig i England, än en Rolls-Royce och en Jaguar E-Type? Intressant, så jag stannade framför TV’n..

Nu verkade inte herrarna speciellt bilintresserade, utom Thomas Ravelli som berättade att hans dröm alltid varit att få köra en E-Type, men…. Thomas hade just tappat sitt körkort för fortkörning, så det blev att sitta bredvid Peter Magnusson som fick köra Jaguaren.

Efter ett PUB-stopp ”hittade” Peter Magnusson en ny bil, en KABE Imperial som av en tillfällighet stod parkerad på en gata i den lilla staden man besökte. Kjell Bergqvist satte sig bakom ratten och med van hand tog han herrarna vidare på smala vägar på vänster sida. Vissa passagerare var skräckslagna, men man kom fram till en camping, som vi fick veta att när det är husbil heter det ställplats.

IMG_2004.jpeg
Nu tycker jag att det verkar vara en vanlig parkeringsplats man valt som nattläger, om jag räknar rätt behöver KABE’n sex parkeringsplatser för att parkera! Skyller på att de är nya i vår värld och vet inte bättre. Man kan också ha synpunkter på den utdragna markisen som bara får hjälp av ett stödben, något jag aldrig sett IRL.

IMG_2002.jpeg
Undrar hur det gick att sova, sista scenerna av dagens avsnitt så såg man 2 herrar i långbäddarna där bak, tre herrar modell större som fick dela på utrymmet i den nedsänkbara sängen över framsätena. Ganska dråpligt.

Vidare gjorde Clas Malmberg sin bedömning av KABE Imperial väldigt kort och välformulerat, — svagt en bil för 2,5 miljoner kronor som inte har en korkskruv! Hoppas att man noterat det på produktionsavdelningen på KABE så att nästa års bilar innehåller en korkskruv redan vid leverans från fabriken.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen