• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Julmarknadsresa

Promenad runt Binnense idag. C.a 8km totalt med lite turer inne i Heiligenhafen. Inget Glühwein idag. Blir att köpa med en flaska hem. Många matställen har stängt för att öppna senare i december. Lite långt (1,8km) in till centrum från ställplatsen, men det kanske är nyttigt att röra på sig. Imorgon är det hemåt som gäller. Hälsningar Göran DSC_3856.JPGDSC_3857.JPGDSC_3858.JPG
 
Idag har det varit en transportsträcka till Sverige. En bild på Öresundsbron skickas med. Nu står vi på Bengt i Örkelljungas ställplats. (Blev svensk stavning av ställplats.) Nästa etapp går imorgon till hemmahamnen Falköping. Tack till alla er som följt med på vår resa i Tyskland och deras härliga julmarknader. Hälsningar Göran DSC_3861.JPG
 
Ja ni inspirerade mig att ta en tur med gubbräcern ner till Glüwien och cyrrywurst. Jag tar med mig ett ressällskap och övernattar i Rostock den 14-15 dec. På fm den femtonde åker vi en tur bort till Stralsund och tittar lite innan vi tar färjan från Rostock till Gedser hem. Ressällskapet fick ingen hundvakt den sextonde så vi är tvungna att köra hem på kvällen. Jag har ju en co-driver så vi kan turas om att köra när vi blir trötta.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen