• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Julmarknader med husbilen

Joakim

Techadmin
Admin medlem
Medlem
photofunny.net_.jpg

Det börjar bli dags för hjulmarknader och jag inser att säsongen tydligen redan är igång.
Dessa är de jag hittat i min hemkommun:

Själv blir det nog ett eller ett par besök på de mest centrumnära i västerås i år, inom promenadavstånd.
Hur ser det ut i din egen hemkommun? Eller andra kommuner? Finns där några julmarknader som är lämpliga att besöka med husbil?
Eller brukar du åka till Tyskland eller nåt annat lan på julmarknader?
Tipsa gärna oss andra om dem här i tråden. :)

Några tips om de jag besökt tidigare eller känner till i och runt västerås:
  • Vallby friluftsmuseum, här finns några parkeringsplatser för husbilar, men det brukar vara hårt tryck på parkeringarna under julmarknaden och räkna inte med att någon med vanlig personbil bryr sig om parkeringsskyltarna, jag gissar att man bör nog vara där en stund före öppning om man vill använda husbilsparkeringarna.
  • Kärrbo prästgård, man parkerar på ett gärde och de gånger jag varit här har det varit kallt med hög bärighet på gärdet.
  • Centrumnära i västerås, ställplatsen i hamnen är nog en bra utgångpunkt men det finns även ett par parkeringar vid Steam hotell för en julmarknaden, tex här och här.
 
Julmarknad med Coca Cola???? Nu tror jag tyskarna tappar stilen. Ingen direkt julstämning i Binz. Hälsningar Göran
Den var amerikansk! Coca Cola forsøkte å varemerke registrere julenissen, og den mest brukte drakten er slik CC definerte den i varemerket. Rett rødfarge og hvite pelskanter, hvitt fullskjegg.

Regner med at den bilen kjører på dispensasjon i Tyskland, den er sikkert lengre enn hva normale lastebiler har lov til å være.
 
Den franska ställplatskedjan Camping-Car Park, skickade mig just förslag på julmarknader runt om i Frankrike:


Själva sitter vi insnöade i Söderhamn, men kanske några lyckliga husbilsåkare befinner sig i Frankrike. Rekommenderar förresten Camping-Car Park, när man reser i Frankrike, ofta bra, centralt belägna ställplatser.

IMG_6294.jpeg
Söderhamn, som idag känns långt från Frankrike, men nära jul.

Tommy
 
Axmarbrygga hade nåt liknande, inte helt gratiis men 99kr inklsuvie el känns hyggligt.
 
Vi står gärna på Lastadie P4 parkering för husbilar. Nära till julmarknaden. Koordinater 53.871583 10.678778. Det finns även en plats som heter Media Docks i närheten. Kom tidigt, det blir fullt fort. Hälsningar GöranVisa bilaga 32155
Även Lastadie P2 är numera ställplatser för husbil. Ligger 50 meter senare till höger. Tycker den är tystare än P4. Fina platser ner mot kanalen.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen