• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Jamen, dieseln är ännu dyrare i Hong Kong och på Island

197E7748-979E-4CCB-8415-EDBB82568A50.jpeg
Global Petrol Prices har just publicerat de senaste dieselpriserna i världen och det visar sig att våra priser vid pumparna är dyrast i EU och vi kommer nu in på 3:e plats i ”världsmästerskapet”, efter Hong Kong och Island.

Jämfört med de största länderna i EU, Tyskland, Frankrike, Italien och Spanien där dieseln idag kostar cirka 20 kr litern, ligger vårt literpris cirka 4.50 kr högre, drygt 20%. Bara för några veckor sedan var dieseln dyrare i Norge och Finland, men har de senaste veckorna sänkt sina priser rejält. I Finland genom att bland annat att sänka reduktionsplikten från 19% till 12%.

Tommy
 
Senast ändrad:
Visa bilaga 12399
Global Petrol Prices har just publicerat de senaste dieselpriserna i världen och det visar sig att våra priser vid pumparna är dyrast i EU och vi kommer nu in på 3:e plats i ”världsmästerskapet”, efter Hong Kong och Island.

Jämfört med de största länderna i EU, Tyskland, Frankrike, Italien och Spanien där dieseln idag kostar cirka 20 kr litern, ligger vårt literpris cirka 4.50 kr högre, drygt 20%. Bara för några veckor sedan var dieseln dyrare i Norge och Finland, men har de senaste veckorna sänkt sina priser rejält. I Finland genom att bland annat genom att sänka reduktionsplikten från 19% till 12%.

Tommy
Hong Kong Kong??
 
Hong Kong Kong??
Tack Jack. Det gick fort på slutet när jag skrev tråden.
Orsaken?
59B4AE98-5F7E-4E33-A123-E340929AB92A.jpegJa, ankomsten av den här bilen.

Vi hade packat husbilen, allt var klart för avfärd. Tar husnycklarna ur lådan som vanligt, stänger dörren, ser samtidigt att nycklarna i handen inte alls är nycklarna till huset! Nej, de ligger fortsatt kvar i nyckellådan. Inge’ kul…. ringde Söderhamns enda låssmed som visade sig inte vara den enda, nej idag fanns det ingen alls.

Fick kontakt med den närmaste, som visade sig finnas i Bollnäs 4 mil bort, det var en trevlig kille som satte sig i bilen direkt.

Under väntetiden kollade jag upp om det fanns något intressant på nätet att skriva om, fann siffrorna från Global Petrol Prices.

Skrev, men redan efter 35 minuter dök den här trevliga bilen upp på tomten och jag tryckte direkt på ”skapa ny tråd”. Då blir det ibland fel, i det här fallet flera fel som jag korrigerat.

Vad jag däremot inte kan ändra på, är den oplanerade kostsamma starten på vår tur med husbilen. Det heter som bekant, ”dyrt å att ligga på topp med husbil”. :unsure:

Tommy
 
Senast ändrad:
Visa bilaga 12399
Global Petrol Prices har just publicerat de senaste dieselpriserna i världen och det visar sig att våra priser vid pumparna är dyrast i EU och vi kommer nu in på 3:e plats i ”världsmästerskapet”, efter Hong Kong och Island.

Jämfört med de största länderna i EU, Tyskland, Frankrike, Italien och Spanien där dieseln idag kostar cirka 20 kr litern, ligger vårt literpris cirka 4.50 kr högre, drygt 20%. Bara för några veckor sedan var dieseln dyrare i Norge och Finland, men har de senaste veckorna sänkt sina priser rejält. I Finland genom att bland annat att sänka reduktionsplikten från 19% till 12%.

Tommy
En enkel undersökning idag (tittade på pristavlorna vid mackar vi passerade) lutar mot att dieseln faktiskt var dyrare på Åland än i Sverige.
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen