Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden! Registrera ett gratiskonto här!
Du använder en inaktuell webbläsare. Det kan inte visa denna eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en eller alternativ webbläsare.
Jag har en husbil av modell Pilote Galaxy 901 från 2003 och jag kan inte hitta backspegeln på vänster sida. Kan ni rekommendera någonstans där jag kan hitta den?
Kan det möjligen vara knappen för att justera backspegeln som du avser?
Om det är en Fiat så sitter knappen oftast på vänster sida om föraren, antingen i dörren eller på instrumentpanelen.
Reglaget roterar fritt och har fyra lägen och i två av lägena påverkas backspeglarna, då fungerar knappen som en joystick. Dvs, du använder samma reglage för att justera båda backspeglarna.
Edit
Du har eventuellt en mercedes och reglaget på den ser lite annorlunda ut men har i princip samma funktion tror jag.
Eller behöver du köpa en helt ny backspegel? Då skulle jag leta på t ex en husvagns/husbilsskrot.
Om jeg husker rett så er dette en helintegrert med en buss type spegler. Om en vet fabrikatet på spegelen så er det ofte lett å skaffe nye glass. Enkelte bilglass firma kan og skaffe glass.