Camper Survey 2022, en intressant och ambitiös marknadsundersökning för att finna ut vilka vi är, vad vi vill och vad som är viktigt för oss. Undersökningen är riktad mot skandinaviska campare och genomförd av A-camp, genom appen Ställplatser som numera är en del av A-camp.
Undersökningen baseras på de 492 svaren som kom in, varav 88,4% var från Sverige, 9,8% från Norge och bara 1,6% från Danmark.
Man kan självklart ifrågasätta resultatet, är t.ex. 492 svar tillräckligt för att ge en korrekt bild och är användarna av appen ”Ställplatser” ensamt, rätt forum att spegla oss som grupp?
Kommer ihåg när SCR gjorde en undersökning för att få veta vad vi husbilsägare sökte för typ av ställplatser, undersökningen gjordes bland besökarna på campingarna och resultatet som redovisades, visade att vi ville ha ställplatser som såg ut och fungerade som campingplatserna. Ett givet resultat när man bara frågar de som redan nyttjade campingar. Samma sak här, här frågar man en grupp som i det här fallet söker ställplatser på appen Ställplatser. Då ser resultatet ut så här:
Tycker själv att undersökningen är välgjord, relevanta och intressanta frågor, som faktiskt i stort bekräftar den bild jag redan har.
Läs undersökningen här:
Tommy
Senast ändrad: