• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

• 🌸 Vårens stora husbilsträff med iHusbil! 🌸

Packa husbilen och gör er redo för gemenskap, god mat och härliga vårdagar!
    Vårens medlemsträff äger rum 1–3 maj 2026The Backyard – ett charmigt ställe bara 10 minuter väster om Lidköping.
    Läs mer och anmäl dig här.

Belysning Inget positionsljus, säkring/relä?

Logga in för att dölja denna ruta:

ae.in.gbg

Välkänd medlem
Medlem
Hej!
Har en Bürstner Aviano från 2009, integrerad på Fiat Ducato 250, så det sitter en AD 01 modul som driver positions ljusen.
AD 01 funkar, har provat jorda pinne 3 i B4 som är styr/kontrol signalen å då går det ström fram till alla position ljus via B7 kontakterna.

Har någon koll på om denna styr-signal går in till Dashboard fuse boxen, jag kan inte hitta någon info om positionsljus säkringar/relä?

Tacksam för all hjälp i rätt riktning.

Mvh
Anders

image (1).png

Tack Mats! Ska kolla pdf:en i mer detalj senare.

Går sido/positions ljusen igång när du slår på parkeringsljus läget utan att nyckeln är i "ignition", vad är det "minsta" du behöver göra för att de går på?

Mvh
Anders

Jag har en senare modell, X290, så det kan ju vara lite skillnad därför. Och ev pga av någon inställning i menyn också, har inte koll på det just nu.
Sidoljusen tänds när jag slår på halvljuset, har jag för mig. Jag har inte bilen hemma så jag kan inte bekräfta P-läget just nu. Kör mest i dagsljus och då med enbart DRL.

Om kopplingsschemat är otydligt i någon viktig detalj kan jag prova att göra en inzoomning där och kopiera. Jag kan nog leta fram en förklaring till kabelfärgkoderna också.

Senast ändrad:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in för att dölja denna.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen