• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

iHusbil, kakor, iPhone

Mats S

Välkänd medlem
Medlem
Jag besöker iHusbil.se antingen via iPhone (Safari), Android platta (Chrome) eller PC. Jag besöker även andra forum av olika kategorier som jag vet också använder XenForo. iHusbil utmärker sig genom att på iPhone dyker cookies-prompten (nedan) upp betydligt oftare än någon annanstans. Hur kommer detta sig, är det någon inställning i iPhone jag kan ändra för att ”slippa tjatet”?

IMG_3948.jpeg

Vi använder Xenforos inbyggda gdpr notis. Det borde vara detsamma som för de flesta andra.
Om man använder privat läge,s å får man själklart den rutan varenda gång, som du säkert vet. Om man rensar cookies hela tiden så kan det nog också bli så.
Det kan vara en ide att tömma cachen för safari(?). Det kan vara nåt skräp med nån cookie. Det kan förhoppningsvis lösa problemet.

Vi har inga "leverantörer" som preppar sidorna med cookies heller. Förutom Google ads då, som säkert står för alla dem i bilden.
Jag skall kolla mer i inställningarna om det finns mer man kan skruva på för att få bort dem.

Ett sidotips (jag har inte fått det att funka på IOS).
På PC och mac kan man lägga till ett extension till de flesta webbläsare - Consent-o-matic.
Det svarar själv på de flesta GDPR notiserna så att man slipper se och hantera dem!! Gratisverktyg framtaget av ett danskt universitet. :)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen