• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Husvagnsägare vill jämställas med husbilsägarna, vill vi det?

Läser en insändare från en husvagnsägare i Hallands Nyheter, som beklagar sig över att man inte får övernatta på ställplatserna i Varberg, ja på ingen ställplats i Halland enligt skribenten.

Själv har jag en ambivalent uppfattning i frågan, där mitt bättre jag säger att självklart skall även husvagnar vara välkomna, men när jag kommer till en fullbelagd ställplats och vissa platser är upptagna av husvagnar så tycker jag plötsligt annorlunda. :unsure:


466FD78E-1098-45B3-80B9-4C37DDE58692.jpeg
I Ö-vik har man en mera jämställd attityd till vilka som är välkomna till deras centrala ställplats, här är förbrödringen total, här samsas Teslan, husbilen och husvagnen, som en enda stor familj. ;)

Tommy
 
Senast ändrad:
Dessa båda insändare börjar med:

Är inte husvagnsägare och husbilsägare lika mycket värda?

Ordet är fritt - Vi med husvagn är inte välkomna till kommunens ställplatser.

resp

Är ställplatserna i kommunen enbart för de rika?

Ordet är fritt - Min gamla husvagn borde väl vara lika mycket värd.

Jag vet inte hur det fungerar med rubriksättning vid insändare men jag kan mycket väl tänka mig att det är tidningen som satt rubrikerna i fetstil. Efter texten "Ordet är fritt" står en annan rubrik som kanske är den som insändarförfattaren har valt.

Är det som så ofta att tidningen vill ha något braskande och är de som har lagt till det här om "lika värde" resp "enbart för de rika"?

Gör gärna så att ni läser insändarna en gång till utan att ta med rubrikerna i fetstil. Då kanske tolkningen av insändarna blir lite annorlunda.
 
Skall vi använda insändarens logik tycker jag nog vi kan sortera in även hen i kategorin "rik". Alla har faktiskt inte råd att köpa husvagn.
Varför är inte ett tält värt lika mycket? Dom är också mysiga att bo i.
Det är ren och skär diskriminering att man inte får ställa upp ett tält på en parkering där det får stå husvagnar parkerade.

Att en husvagn kan kosta 10 gånger så mycket som en husbil fanns givetvis inte heller med i skribentens begränsade tankeövning innan insändaren skrevs. Trångsynthet och avundsjuka verkar vara fina bränslen för att få ur sig mindre läsvärda saker.

Oj, nu kände jag mig nästan lite elak, :oops: tur att hen är anonym.
Tält?
Var skall folk med vindskydd byggda av sly o lövräffsor ta vägen? Är inte dom lika värda?
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen