Skogen camping
Poliserna Mustafa och Sonja kör till Skogens camping efter sin lunch. Går in i receptionen.
Hej, det har varit inbrott här i natt.
Ja jag har hört det.
Vi vill ha tomtnumren på dessa personer och en situationskarta, sa Sonja.
Ja, naturligtvis skall ni få det. Ett ögonblick så skall jag se efter här i min dator.
Varsågod här har jag nu skrivit ner tomtnumren och här är en tomtkarta.
Tack. Då kör vi in när du har öppnat bommen.
De kör nu fram till Lukas och Anna på tomt nr 14.
Heter ni Lukas och Anna, frågar Mustafa.
Ja det är vi.
Vi är här med anledning av att ni har anmält ett inbrott i natt.
Jättebra att ni ville komma, sa Anna.
Vaknade ni inte?
Nej, här sover vi som små grisar, sa Lukas.
Har ni pratat med era grannar, om de har sett eller hört något? frågade Mustafa.
Ja det har vi, men de sov och märkte inget, svarade Lukas.
Har ni sett någon person som har gått runt här de senaste veckorna?
Ja här kommer det hela tiden nya gäster och de brukar gå runt innan de väljer vilken tomt som de vill ha, svarade Anna.
Ja, det är klart, svarade Mustafa. Men jag menar någon som frågar om campingens säkerhet och om det är lugnt och skönt här.
Hur tänker ni nu? frågade Lukas.
Det har tidigare hänt att tjuvar har gjort så ett par veckor innan de slår till, svarade Mustafa.
Jasså, det hade jag ingen aning om, sa Lukas.
Här skall ni få en lapp med alla namn och tomtnummer som har anmält inbrott i natt. Gå gärna till de och prata om situationen och sen försök att tala med campingägaren om framtidens säkerhet.
Tack, sa Anna och tog emot lappen. Det skall vi visst göra. Vi behöver nog alla prata av oss om morgonens upptäckter.
Bra om ni gör det, sa Sonja.
Det var trevligt att tala med er, nu skall vi köra till alla som har anmält inbrott och tala med de.
Hej då!
Hej då!
*
Lukas och Anna tar med sig lappen, som de fick av polisen och går till de andra. Börjar med sina grannar.
Hej Per, sa Anna.
Hej Anna och Lukas, svarade Per.
Polisen var till oss och pratade om inbrotten som har skett i natt. De sa att det var sex personer som anmälde till polisen i morse.
Ja, jag vet för polisen var här alldeles nyss, sa Per. Hos oss tog de en laptopp.
De gjorde de hos oss också, samt min telefon och Annas guldhalsband, sa Lukas.
Polisen tycker att vi skall gå runt och tala med alla drabbade och gärna även med andra gäster. Så att vi känner till varandra, åtminstone till utseendet, sa Anna.
Hej Lukas och Anna, sa Lisa när hon kom ut från husbilen.
Hej Lisa, svarade Lukas och Anna.
Vi kan gå en sväng nu, tyckte Lisa.
Ja, det gör vi, sa de andra.
Nästa namn på lappen är er andra granne, sa Anna, så vi börjar där.
Hej Mikaela, sa de.
Hej alla, svarade Mikaela.
Polisen har sagt att även ni hade inbrott i natt.
Ja, så är det. Det är ju fruktansvärt att man inte kan känna sig trygg på en så här stor camping i det ”lugna” Sverige.
Ja, tyvärr är det nog så att tjuvar finns i alla länder, inflikade Lukas.
Vi har fått namnen och tomtnumren på alla som har haft inbrott i natt, sa Anna. Vi tänker gå runt och tala med alla. Vill ni hänga med?
Ja, naturligtvis, sa Roger som just kom ut från husbilen.
Vi får gå en bra bit bort, för vi ska till tomt nummer 167, sa Anna.
Så alla sex lämnar sitt område, som är speciellt för husbilar och går till husvagnsområdet.
Hej, heter ni Kalle och Fredrika frågar Anna.
Ja, det är vi, svarade de.
Jättebra! Har polisen varit här?
Ja det har de. Det var ingen trevlig morgon i morse, sa Kalle.
Nej, så var det för alla oss också. För även vi har haft inbrott, sa Roger.
Har ni lust att följa med oss till de övriga som har haft påhälsning i natt, frågade Lukas.
Javisst, gör vi det, svarade Kalle.
Bra då går vi till tomt nummer 170, sa Anna som fortfarande höll i lappen.
Hej Susanne, sa Fredrika. Vi här har alla haft inbrott i natt och nu går vi en runda för att lära känna varandra lite grand. De andra här bor i husbilar i närheten av entrén.
De hälsar nu på varandra.
Susanne ropar på sin man.
Hej alla, sa Johan när han kom ut från vagnen.
Jag hörde att ni talade om inbrotten. Polisen har varit här för en stund sedan. Så vi känner till det hela. Naturligtvis skall vi gå runt och bekanta oss med varandra precis som polisen föreslog.
Bra, sa Anna, då är det till tomt nr 180 som gäller.
Det sitter ett par i sina solstolar på tomten.
Hej heter ni Rut och Erland? frågade Anna.
Ja det stämmer.
Ok, ni förstår kanske varför alla vi är här i samlad trupp, sa Lukas.
Ja, polisen har varit här och berättat om alla anmälningar och att vi bör lära känna varandra bättre genom att ta dagliga promenader, sa Erland.
Det är i stort sett tid för em fika. Skall vi gå till restaurangen? Så kan vi sitta i lugn och ro och dryfta eländet som vi har råkat ut för, föreslog Roger.
Ja, vilken bra idé, sa Per och Lisa. De andra nickade instämmande.
Så alla går dit och sätter ihop några bord så att alla tolv är så nära som det bara går. De beställer kaffe och bullar.
Hur skall vi nu gå vidare? Frågade Anna.
Ja, inte vet jag, sa Mikaela och Susanne.
Vi borde på något sätt informera ägaren till campingen och alla gäster, sa Kalle.
Men hur gör vi det? frågade Rut.
Vi kanske ska gå till receptionen och tala med ägaren, sa Kalle.
Vi kan förmodligen få låna restaurangen en kväll efter middagen, sa Lisa.
Ska vi föreslå lördag eftermiddag, så får vi med oss de som bara är här på helgerna, sa Per.
Det är för sent, tyckte Kalle. Jag tycker att vi har ett första möte på onsdag kväll och sen kan vi ju där föreslå ett andra möte på lördag.
Ja, det är viktigt att komma igång snabbt nu, sa Mikaela.
Jag tycker att vi går till receptionen allihopa efter att vi har fikat klart, sa Erland.
Ja, det är bra att höra vad campingen har för åsikt om säkerheten, som de bör ansvara för, sa Johan.
De går nu till receptionen som ligger i närheten.
Hej! Vi vill tala med ägaren, sa Anna.
Hej, svarade receptionisten, vad gäller saken?
Alla vi har varit utsatta för inbrott i natt, sa Anna.
Ja, jag förstår det för polisen var här efter lunch och frågade efter tomtnummer.
Ja vi har haft besök av polisen, sa Roger.
Nu skulle vi vilja tala med campingens ägare, sa Anna.
Ok, jag ringer till honom. Hej Leif, det är några här som vill tala med dig om inbrotten som var i natt.
Javisst jag kommer på en gång, sa Leif.
Hej alla, jag heter Leif och äger campingen. Ni ville tala med mig.
Vill ni följa med upp en trappa till mitt kontor, så kan vi tala ostört.
Ja, tack det gör vi gärna, sa Anna.
När vi vaknade i morse så upptäckte vi att en del saker, som telefoner, laptopar mm saknades. Vi har konstaterat att inbrotten har skett genom att förstöra våra dörrlås. Så förmiddagen har gått åt till att polisanmäla inbrotten och ringa försäkringsbolag och surfa rätt på verkstäder som kan reparera skadan.
Ja, allt det här är ju jättetråkigt, sa Leif.
Ja det kan man ju säga, sa Kalle.
Veckan kommer ju att kännas väldigt tung, sa Susanne.
Vad anser du om nattens händelser? Frågade Rut.
Jag vet inte vad jag skall svara på detta, sa Leif.
Hur tänker du på säkerheten här? Frågade Kalle.
Jag har ett avtal med ett vaktbolag som går runt tre gånger mellan kl 23 och och 07, svarade Leif.
Det är ju bra, men det räckte inte i natt, sa Roger.
Nej, jag förstår det, sa Leif. Campingen är ju öppen och vi kan inte hindra någon från att komma in.
Har du aldrig funderat på att bygga en mur runt området? frågade Erland.
Nej, jag tror inte att det skulle uppskattas, sa Leif.
Du kan ju göra en enkät bland långliggarna, så får du ju ett svar från oss som vistas här större delen av säsongen, sa Fredrika.
Ja, det kanske är en bra idé, sa Leif.
En sak som vi berörda har talat om idag är om det kan vara möjligt att ha ett stort möte här på onsdag kväll efter middagen, sa Kalle.
Ja, det bör kunna ordnas, sa Leif. Restaurangen har ju en hel del stöldbegärliga varor själva så det ligger även i deras intresse.
Bra att du är med på det Leif, sa Kalle.
OK, jag talar med restaurangchefen idag om ett möte efter ordinarie middag på onsdag, sa Leif.
Bra Leif, då skall vi lämna detta till dig och hoppas att även du kommer på onsdag kväll, sa Anna.
*
När de hade kommit ut från kontoret föreslog Kalle att de skulle prata med så många som möjligt av de som var ute om det som hade hänt och att det blir ett möte på onsdag kväll.
Ja, Kalle det bör vi göra, sa Mikaela.
Javisst, tar vi ett snack med de som vi ser, sa Roger.
Ok, hej då allihop, sa Per. Vi kan ju dela upp oss och gå olika väger hem.
Ja, det gör vi, sa Anna. Vi får hålla kontakt med varandra.
Vi kan ju försöka med att ta dagliga vandringar här på området och inte bara hela tiden sitta och sola på våra tomter, föreslog Susanne.
Vilken bra idé, sa Fredrika.
*
Leif går till restaurangen. Hej, är Melker här, frågar han en i personalen.
Han är på kontoret.
Ok, tack.
Hej Leif, välkommen!
Hej Melker!
Det har varit en del inbrott här i natt och jag har precis haft ett möte med de drabbade.
Ja jag har hört att polisen var här efter lunch. Det är ju fruktansvärt. Hur vill du hantera det?
Jag vet inte, svarade Leif. Men på mötet framkom att de vill ha ett möte här i restaurangen på onsdag kl 20. Det är väl ok för dig?
Ja, absolut, svarade Melker. Hur tänker du lägga upp mötet?
Har ingen aning. Men det handlar ju om allas vår framtida säkerhet. Även du kan ju drabbas.
Ja här i restaurangen har vi ju en hel del sprit och cigaretter. Men jag har inte upptäckt att de har försökt att komma in hos mig, i alla fall, sa Melker
Va glad för det du, sa Leif.
Ja, verkligen.
Är vi överens om ett möte på onsdag kl 20?
Ja, det är inga problem, svarade Melker.
Vet du hur många personer som vi har här idag?
Nej inte exakt, det är ju försäsong nu. Men uppskattningsvis 100 skulle jag tro.
Bra att veta, för det blir nog flera som kommer att äta middag här hos mig, svarade Melker.
Ja, förmodligen blir det väl fullsatt, sa Leif.
Tack, Leif. Nu måste jag förbereda personalen och skriva en specialmeny.
Ok, hej då. Hej då.
*
Melker börjar direkt med att skriva en ny meny, till onsdagskvällen.
Ingen förrätt. Högrevsgryta med rotsaker till huvudrätt och som alternativ stekt rödspetta med kokt potatis och en quorngryta till veggarna. Köttbullar och makaroner till barnen. Glass till efterrätt.
Sen ringer han sin grossist.
Servera, det är Sven.
Hej Sven det är Melker på Skogens camping som ringer.
Hej Melker, vad kan jag stå till tjänst med?
Jag behöver en extraleverans imorgon före kl 14.
Jasså, vadan detta?
Det har varit sex inbrott hos campinggästerna och de vill ha ett stort möte på onsdag kväll. Så jag tror att det blir fullsatt.
Jag skall ordna det, sa Sven. Vad vill du ha?
9 kg högrev, 4 kg rödspetta, 50 kg potatis. en låda var av rotselleri, morötter och blomkål, en säck gul lök, två kartonger köttbullar, två kartonger qvournbitar, 4 lådor vaniljglass och 20 liter vispgrädde.
Något mer?
Nej jag tror det blir bra så här. Till på fredag kan du kopiera förra veckans fredagsorder.
Ok, Sven jag fixar detta.
Tack Sven.
*
Sen går Melker ut i restaurangen och berättar vad Leif har sagt och att de blir ett möte på onsdag kväll. Samt att det är bra om några kan ta lite övertidstimmar på onsdag.
Poliserna Mustafa och Sonja kör till Skogens camping efter sin lunch. Går in i receptionen.
Hej, det har varit inbrott här i natt.
Ja jag har hört det.
Vi vill ha tomtnumren på dessa personer och en situationskarta, sa Sonja.
Ja, naturligtvis skall ni få det. Ett ögonblick så skall jag se efter här i min dator.
Varsågod här har jag nu skrivit ner tomtnumren och här är en tomtkarta.
Tack. Då kör vi in när du har öppnat bommen.
De kör nu fram till Lukas och Anna på tomt nr 14.
Heter ni Lukas och Anna, frågar Mustafa.
Ja det är vi.
Vi är här med anledning av att ni har anmält ett inbrott i natt.
Jättebra att ni ville komma, sa Anna.
Vaknade ni inte?
Nej, här sover vi som små grisar, sa Lukas.
Har ni pratat med era grannar, om de har sett eller hört något? frågade Mustafa.
Ja det har vi, men de sov och märkte inget, svarade Lukas.
Har ni sett någon person som har gått runt här de senaste veckorna?
Ja här kommer det hela tiden nya gäster och de brukar gå runt innan de väljer vilken tomt som de vill ha, svarade Anna.
Ja, det är klart, svarade Mustafa. Men jag menar någon som frågar om campingens säkerhet och om det är lugnt och skönt här.
Hur tänker ni nu? frågade Lukas.
Det har tidigare hänt att tjuvar har gjort så ett par veckor innan de slår till, svarade Mustafa.
Jasså, det hade jag ingen aning om, sa Lukas.
Här skall ni få en lapp med alla namn och tomtnummer som har anmält inbrott i natt. Gå gärna till de och prata om situationen och sen försök att tala med campingägaren om framtidens säkerhet.
Tack, sa Anna och tog emot lappen. Det skall vi visst göra. Vi behöver nog alla prata av oss om morgonens upptäckter.
Bra om ni gör det, sa Sonja.
Det var trevligt att tala med er, nu skall vi köra till alla som har anmält inbrott och tala med de.
Hej då!
Hej då!
*
Lukas och Anna tar med sig lappen, som de fick av polisen och går till de andra. Börjar med sina grannar.
Hej Per, sa Anna.
Hej Anna och Lukas, svarade Per.
Polisen var till oss och pratade om inbrotten som har skett i natt. De sa att det var sex personer som anmälde till polisen i morse.
Ja, jag vet för polisen var här alldeles nyss, sa Per. Hos oss tog de en laptopp.
De gjorde de hos oss också, samt min telefon och Annas guldhalsband, sa Lukas.
Polisen tycker att vi skall gå runt och tala med alla drabbade och gärna även med andra gäster. Så att vi känner till varandra, åtminstone till utseendet, sa Anna.
Hej Lukas och Anna, sa Lisa när hon kom ut från husbilen.
Hej Lisa, svarade Lukas och Anna.
Vi kan gå en sväng nu, tyckte Lisa.
Ja, det gör vi, sa de andra.
Nästa namn på lappen är er andra granne, sa Anna, så vi börjar där.
Hej Mikaela, sa de.
Hej alla, svarade Mikaela.
Polisen har sagt att även ni hade inbrott i natt.
Ja, så är det. Det är ju fruktansvärt att man inte kan känna sig trygg på en så här stor camping i det ”lugna” Sverige.
Ja, tyvärr är det nog så att tjuvar finns i alla länder, inflikade Lukas.
Vi har fått namnen och tomtnumren på alla som har haft inbrott i natt, sa Anna. Vi tänker gå runt och tala med alla. Vill ni hänga med?
Ja, naturligtvis, sa Roger som just kom ut från husbilen.
Vi får gå en bra bit bort, för vi ska till tomt nummer 167, sa Anna.
Så alla sex lämnar sitt område, som är speciellt för husbilar och går till husvagnsområdet.
Hej, heter ni Kalle och Fredrika frågar Anna.
Ja, det är vi, svarade de.
Jättebra! Har polisen varit här?
Ja det har de. Det var ingen trevlig morgon i morse, sa Kalle.
Nej, så var det för alla oss också. För även vi har haft inbrott, sa Roger.
Har ni lust att följa med oss till de övriga som har haft påhälsning i natt, frågade Lukas.
Javisst, gör vi det, svarade Kalle.
Bra då går vi till tomt nummer 170, sa Anna som fortfarande höll i lappen.
Hej Susanne, sa Fredrika. Vi här har alla haft inbrott i natt och nu går vi en runda för att lära känna varandra lite grand. De andra här bor i husbilar i närheten av entrén.
De hälsar nu på varandra.
Susanne ropar på sin man.
Hej alla, sa Johan när han kom ut från vagnen.
Jag hörde att ni talade om inbrotten. Polisen har varit här för en stund sedan. Så vi känner till det hela. Naturligtvis skall vi gå runt och bekanta oss med varandra precis som polisen föreslog.
Bra, sa Anna, då är det till tomt nr 180 som gäller.
Det sitter ett par i sina solstolar på tomten.
Hej heter ni Rut och Erland? frågade Anna.
Ja det stämmer.
Ok, ni förstår kanske varför alla vi är här i samlad trupp, sa Lukas.
Ja, polisen har varit här och berättat om alla anmälningar och att vi bör lära känna varandra bättre genom att ta dagliga promenader, sa Erland.
Det är i stort sett tid för em fika. Skall vi gå till restaurangen? Så kan vi sitta i lugn och ro och dryfta eländet som vi har råkat ut för, föreslog Roger.
Ja, vilken bra idé, sa Per och Lisa. De andra nickade instämmande.
Så alla går dit och sätter ihop några bord så att alla tolv är så nära som det bara går. De beställer kaffe och bullar.
Hur skall vi nu gå vidare? Frågade Anna.
Ja, inte vet jag, sa Mikaela och Susanne.
Vi borde på något sätt informera ägaren till campingen och alla gäster, sa Kalle.
Men hur gör vi det? frågade Rut.
Vi kanske ska gå till receptionen och tala med ägaren, sa Kalle.
Vi kan förmodligen få låna restaurangen en kväll efter middagen, sa Lisa.
Ska vi föreslå lördag eftermiddag, så får vi med oss de som bara är här på helgerna, sa Per.
Det är för sent, tyckte Kalle. Jag tycker att vi har ett första möte på onsdag kväll och sen kan vi ju där föreslå ett andra möte på lördag.
Ja, det är viktigt att komma igång snabbt nu, sa Mikaela.
Jag tycker att vi går till receptionen allihopa efter att vi har fikat klart, sa Erland.
Ja, det är bra att höra vad campingen har för åsikt om säkerheten, som de bör ansvara för, sa Johan.
De går nu till receptionen som ligger i närheten.
Hej! Vi vill tala med ägaren, sa Anna.
Hej, svarade receptionisten, vad gäller saken?
Alla vi har varit utsatta för inbrott i natt, sa Anna.
Ja, jag förstår det för polisen var här efter lunch och frågade efter tomtnummer.
Ja vi har haft besök av polisen, sa Roger.
Nu skulle vi vilja tala med campingens ägare, sa Anna.
Ok, jag ringer till honom. Hej Leif, det är några här som vill tala med dig om inbrotten som var i natt.
Javisst jag kommer på en gång, sa Leif.
Hej alla, jag heter Leif och äger campingen. Ni ville tala med mig.
Vill ni följa med upp en trappa till mitt kontor, så kan vi tala ostört.
Ja, tack det gör vi gärna, sa Anna.
När vi vaknade i morse så upptäckte vi att en del saker, som telefoner, laptopar mm saknades. Vi har konstaterat att inbrotten har skett genom att förstöra våra dörrlås. Så förmiddagen har gått åt till att polisanmäla inbrotten och ringa försäkringsbolag och surfa rätt på verkstäder som kan reparera skadan.
Ja, allt det här är ju jättetråkigt, sa Leif.
Ja det kan man ju säga, sa Kalle.
Veckan kommer ju att kännas väldigt tung, sa Susanne.
Vad anser du om nattens händelser? Frågade Rut.
Jag vet inte vad jag skall svara på detta, sa Leif.
Hur tänker du på säkerheten här? Frågade Kalle.
Jag har ett avtal med ett vaktbolag som går runt tre gånger mellan kl 23 och och 07, svarade Leif.
Det är ju bra, men det räckte inte i natt, sa Roger.
Nej, jag förstår det, sa Leif. Campingen är ju öppen och vi kan inte hindra någon från att komma in.
Har du aldrig funderat på att bygga en mur runt området? frågade Erland.
Nej, jag tror inte att det skulle uppskattas, sa Leif.
Du kan ju göra en enkät bland långliggarna, så får du ju ett svar från oss som vistas här större delen av säsongen, sa Fredrika.
Ja, det kanske är en bra idé, sa Leif.
En sak som vi berörda har talat om idag är om det kan vara möjligt att ha ett stort möte här på onsdag kväll efter middagen, sa Kalle.
Ja, det bör kunna ordnas, sa Leif. Restaurangen har ju en hel del stöldbegärliga varor själva så det ligger även i deras intresse.
Bra att du är med på det Leif, sa Kalle.
OK, jag talar med restaurangchefen idag om ett möte efter ordinarie middag på onsdag, sa Leif.
Bra Leif, då skall vi lämna detta till dig och hoppas att även du kommer på onsdag kväll, sa Anna.
*
När de hade kommit ut från kontoret föreslog Kalle att de skulle prata med så många som möjligt av de som var ute om det som hade hänt och att det blir ett möte på onsdag kväll.
Ja, Kalle det bör vi göra, sa Mikaela.
Javisst, tar vi ett snack med de som vi ser, sa Roger.
Ok, hej då allihop, sa Per. Vi kan ju dela upp oss och gå olika väger hem.
Ja, det gör vi, sa Anna. Vi får hålla kontakt med varandra.
Vi kan ju försöka med att ta dagliga vandringar här på området och inte bara hela tiden sitta och sola på våra tomter, föreslog Susanne.
Vilken bra idé, sa Fredrika.
*
Leif går till restaurangen. Hej, är Melker här, frågar han en i personalen.
Han är på kontoret.
Ok, tack.
Hej Leif, välkommen!
Hej Melker!
Det har varit en del inbrott här i natt och jag har precis haft ett möte med de drabbade.
Ja jag har hört att polisen var här efter lunch. Det är ju fruktansvärt. Hur vill du hantera det?
Jag vet inte, svarade Leif. Men på mötet framkom att de vill ha ett möte här i restaurangen på onsdag kl 20. Det är väl ok för dig?
Ja, absolut, svarade Melker. Hur tänker du lägga upp mötet?
Har ingen aning. Men det handlar ju om allas vår framtida säkerhet. Även du kan ju drabbas.
Ja här i restaurangen har vi ju en hel del sprit och cigaretter. Men jag har inte upptäckt att de har försökt att komma in hos mig, i alla fall, sa Melker
Va glad för det du, sa Leif.
Ja, verkligen.
Är vi överens om ett möte på onsdag kl 20?
Ja, det är inga problem, svarade Melker.
Vet du hur många personer som vi har här idag?
Nej inte exakt, det är ju försäsong nu. Men uppskattningsvis 100 skulle jag tro.
Bra att veta, för det blir nog flera som kommer att äta middag här hos mig, svarade Melker.
Ja, förmodligen blir det väl fullsatt, sa Leif.
Tack, Leif. Nu måste jag förbereda personalen och skriva en specialmeny.
Ok, hej då. Hej då.
*
Melker börjar direkt med att skriva en ny meny, till onsdagskvällen.
Ingen förrätt. Högrevsgryta med rotsaker till huvudrätt och som alternativ stekt rödspetta med kokt potatis och en quorngryta till veggarna. Köttbullar och makaroner till barnen. Glass till efterrätt.
Sen ringer han sin grossist.
Servera, det är Sven.
Hej Sven det är Melker på Skogens camping som ringer.
Hej Melker, vad kan jag stå till tjänst med?
Jag behöver en extraleverans imorgon före kl 14.
Jasså, vadan detta?
Det har varit sex inbrott hos campinggästerna och de vill ha ett stort möte på onsdag kväll. Så jag tror att det blir fullsatt.
Jag skall ordna det, sa Sven. Vad vill du ha?
9 kg högrev, 4 kg rödspetta, 50 kg potatis. en låda var av rotselleri, morötter och blomkål, en säck gul lök, två kartonger köttbullar, två kartonger qvournbitar, 4 lådor vaniljglass och 20 liter vispgrädde.
Något mer?
Nej jag tror det blir bra så här. Till på fredag kan du kopiera förra veckans fredagsorder.
Ok, Sven jag fixar detta.
Tack Sven.
*
Sen går Melker ut i restaurangen och berättar vad Leif har sagt och att de blir ett möte på onsdag kväll. Samt att det är bra om några kan ta lite övertidstimmar på onsdag.