• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Hur mår branschen egentligen?

Såg den här annonsen när jag läste DN;

IMG_6096.jpeg

Rubriken gjorde mig nyfiken och innehållet i annonsen gjorde mig fundersam.

Vi skriver idag den 6 oktober och jag räknar till över 120 nya husbilar står färdiga för leverans runt om på Forsbergs 7 försäljningsställen. Det finns allt från plåtisar till stora liners från Concord, de flesta med årsmodell 2023, men även bilar från 2022 och 2024 finns för leverans.

Ser till exempel i försäljningsstatistiken att man fram till och med september sålt och levererat 5 nya Concord i år. Blir därför väldigt förvånad när jag ser att man idag har inte mindre än 13 nya Concorder till salu, som står runt om i deras hallar klara för leverans till nya kunder. De flesta med årsmodell 2023, men även 2022 och några 2024.


Undrar om inte branschen trots allt har det kämpigt och besvikna på de senaste årens försäljningsresultat? Kan inte tänka mig att man planerat att stå med över 120 osålda nya husbilar när säsongen är över.

Tommy
 
Senast ändrad:
Märkliga saker händer under märkliga tider. Jag brukar t.ex. läsa bostadsstatistik och händelser på bostadsmarknaden, villor, lgh, byggandet, räntor etc... ..och ser en parallell med fritidslivet, dvs. dina notiser om husbilsbranschen. Det påminner mig lite om Avatar filmen där det sades att alla är vi bundna till varandra och att allt "hänger" samman. Sedan i slutet på fantasiberättelser så ordnar sig allt till det bästa för dom flesta.

1696578110520.png
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen