• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Hur lösa detta, om det går ens?

Lasseboy

Välkänd medlem
Medlem
Ort
Borås
Vi har boxer tv hemma som övergått till Tele 2.
Eftersom jag är comviq kund oxå (systerföretag till tele 2) så får jag stream i deras tv app helt gratis, det dras ingen surf.

Nu till problemet, appen stödjer inte apple lightning till hdmi för att kunna visa upp mobilskärmen på tven. (endast ljud )

Om jag skapar ett wifi nät med min mobil och använder chromecast och kollar i tele 2 app i min ipad, castar till tven då fungerar det, men då dras det surf (blir inte gratis)

Finns det nått mer alternativ hur man skulle kunna få över Iphonens bild och ljud till tven så att streamingen blir gratis?
 
Då delar routern ut nätet, men tele 2 appen vet ju inte att surfen kommer från tele2. Så måste va så att streamingen måste ske från mobilen/tele2 appen och sedan över till tven.
Hmm.

Det är ju inte appen som ska veta vad surfen kommer ifrån. det är ditt abonnemang som ska vet att när du kikar på tele 2 ska inget dras.

på Tele 2 play:s hemsida står det:

"Det betyder helt enkelt att om du har ett mobilabonnemang från Tele2 eller Comviq så dras det ingen mobildata när du tittar på tv-kanaler, serier eller filmer i Tele2 Play. Streama fritt inom Sverige samt hela EU!"

Det finns även alla enheter uppradade, t.ex. chromecast.

Något måste vara fel. Ring comviq och fråga varför det dras data, det skall det inte göra.
 

Jag har inte provat, men det ska gå.​

USB-C TILL HDMI-ADAPTER​

Det enklaste alternativet är en HDMI-adapter. Om din telefon har en USB-C-port kan du ansluta den här adaptern till telefonen och sedan ansluta en HDMI-kabel till adaptern för att ansluta till TV: n. Telefonen kommer att behöva stödja HDMI Alt-läge, vilket gör att mobila enheter kan strömma video. Den här metoden upptar fortfarande din laddningsport.
 

Jag har inte provat, men det ska gå.​

USB-C TILL HDMI-ADAPTER​

Det enklaste alternativet är en HDMI-adapter. Om din telefon har en USB-C-port kan du ansluta den här adaptern till telefonen och sedan ansluta en HDMI-kabel till adaptern för att ansluta till TV: n. Telefonen kommer att behöva stödja HDMI Alt-läge, vilket gör att mobila enheter kan strömma video. Den här metoden upptar fortfarande din laddningsport.
Rätt Knazig, så är det många av mina vänner som gör!
 

Jag har inte provat, men det ska gå.​

USB-C TILL HDMI-ADAPTER​

Det enklaste alternativet är en HDMI-adapter. Om din telefon har en USB-C-port kan du ansluta den här adaptern till telefonen och sedan ansluta en HDMI-kabel till adaptern för att ansluta till TV: n. Telefonen kommer att behöva stödja HDMI Alt-läge, vilket gör att mobila enheter kan strömma video. Den här metoden upptar fortfarande din laddningsport.
Men då är det som med lightning till hdmi för iphone, då kommer bara ljudet, det är tele 2 play app en som inte fungera så.
 
Men då är det som med lightning till hdmi för iphone, då kommer bara ljudet, det är tele 2 play app en som inte fungera så.
Det där är ett licensieringsproblem för appen och den är nog svår att gå förbi.
USB-C använder den nya generationen ipad, men problemet kvarstår. Även om du speglar via en apple-tv.

Chromecast fungerar utmärkt, men då får du fråga comviq varför debiteringen av data uppstår. Det ska den inte.
 
Anslut din iPhone, iPad eller iPod touch till en skärm:
  1. Anslut din Digital AV- eller VGA-adapter till laddningsporten på undersidan av iOS-enheten.
  2. Anslut en HDMI- eller VGA-kabel till adaptern.
  3. Anslut den andra änden av HDMI- eller VGA-kabeln till den andra skärmen (tv, bildskärm eller projektor).
 
Anslut din iPhone, iPad eller iPod touch till en skärm:
  1. Anslut din Digital AV- eller VGA-adapter till laddningsporten på undersidan av iOS-enheten.
  2. Anslut en HDMI- eller VGA-kabel till adaptern.
  3. Anslut den andra änden av HDMI- eller VGA-kabeln till den andra skärmen (tv, bildskärm eller projektor).
Tack! Jo detta har jag kört på alla andra typer... tv4 play osv... men i Tele2 play appen fungerar enbart ljud om man kör som du skriver.
Kör jag via chromecast så fungerar bild och ljud, men då dras det surf från mitt abonnemang, det ska va gratis streaming om man är kund hos tele2 play och comviq.
 
Det er enkelt å låse bildet til primær skjerm, og HDMI video er en ekstra skjerm på enheten. Kloning av bildet slik det er på primær skjerm ut på sekundær skjerm burde gå rundt dette, men kvaliteten på bildet på TV vil ikke bli veldig bra.
 
I helgen ska jag prova att dela från mobilen till plattan och casta med chromecast, ska kolla om mina 50 gb minskar.
Har slutat att försöka få bilden från mobilen till tven med hdmi adapter då även deras support säger att appen inte stödjer detta!
 
Chromecasten är ansluten till telefon/plattan då? Det blir väl minimikravet och borde fungera.

Jag beställde hem ett abb på prov för att testa med, så jag hoppas dom håller vad dom lovar. Kunde var skönt att slippa dom Gb vid linjär-tv i alla fall.
Yes skapar ett wifi nät med mobilen, kopplar ipad och chromecast till den, kör igång nån film och kollar samtidigt om den drar nån Gb!
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen