• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Hur händig är du med din HB?

Angående rubriken. Fråga så du får tillgång till en gammal lada och klä in den med skyddspapper och bygg en tillfällig belysning där. Och låna ihop en slipmaskin, kompressor och en spruta. Den petige kan tycka att det där är väl inte en husbil. Helt riktigt, körde med camper på den tiden.
27 Lackering av pick up 1988.jpg
28 Lackering av pick up 1988.jpg

Bilagor

• 28 Lackering av pick up 1988.jpg
    28 Lackering av pick up 1988.jpg
    468 KB · Visningar: 12
Det är mycket kärlek till dessa Amerikanska bilar. Slog registreringsnumret och fann min gamle bil endast fem mil ifrån mig, vad är oddsen för det cirka 23 brukare senare? Var faktiskt och hälsade på den i vintras, killen som har den nu är i samma ålder som när jag ägde den. Bilen är 43 år gammal.
Chevrolet C10.jpg

Kan göra det mesta själv men vad säger försäkringsbolaget vid eventuellt motor haverie eller växelåda om man servat själv ?Varsam har 10 års maskinskada så jag har servat på verkstad vågar inte chansa på att serva själv.

Senast ändrad:
Man kan tycka att det isåfall vore upp till försäkringsbolaget att bevisa att den service du gjort själv, har noterat tid/mätarställning och kan visa kvitton på inköpt materiel för, skulle vara fel utförd på något vis. Men ibland verkar bolagen agera allsmäktigt, så svårt att vara säker på att slippa strul med dem.

(Jag blev nyfiken på de 11 åren och kikade i Varsams villkor. Uppfattade det som att maskinskadeförsäkringen gäller upp till 10 år efter det datum bilen togs i trafik (?))

Senast ändrad:
Man kan tycka att det isåfall vore upp till försäkringsbolaget att bevisa att den service du gjort själv, har noterat tid/mätarställning och kan visa kvitton på inköpt materiel för, skulle vara fel utförd på något vis. Men ibland verkar bolagen agera allsmäktigt, så svårt att vara säker på att slippa strul med dem.

(Jag blev nyfiken på de 11 åren och kikade i Varsams villkor. Uppfattade det som att maskinskadeförsäkringen gäller upp till 10 år efter det datum bilen togs i trafik (?))
Stämmer, 8 - 10 tusen mil eller 8-10 år, lite olika hos olika bolag, sen upphör maskinskadeförsäkring dock inte förs. beloppet, den kan tom höjas!!!

Där förs.bolagen börjar, där slutar all logik!

Det stämmer 10 år på maskinskada läste 11år i annan grupp kollade mina papper 10 år är det som gäller.Uppdaterade mitt förgående inlägg.

Senast ändrad:
Jag fixar, i princip, allt själv på mina fordon.
Var iof en insprutningspump (diesel) som jag fick lämna iväg för renovering men det var nog 20år sedan :cool:
I början lämnade jag bort för stämpel i boken under garantitid men efter upptäckten av hur mycket verkstäderna fuskar och ändå stämplar boken så går jag efter devisen att om jag gjort det själv vet jag att det verkligen blivit gjort.
Sedan är dokumentationen A och O.
Jag fick just en lysande ide' till en omröstning :cool:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen