- Ort
- Göteborg
Jag beundrar alla som kan mycket om mycket och klarar sig i alla väder med egna lösningar och egna händer. Så duktig är inte jag själv, men tillräckligt för att hålla oss ”flytande” på våra resor.
Hittills har det gått väldigt bra med flera bodels-installationer, uppgraderingar och löpande reparationer. Det enda jag inte har vågat mig på är bilens årliga service då jag trodde i min enfald att firmor tänker själva på det som SKA göras enligt år/miltals schemat! Men ack nej, det gör dom inte så nu är jag förbannad. Nästa oljebyte och andra div. filterbyten, luftning av bromsar och ö. kontroller, det kommer ligga på min lott. Jag kan bara tillägga att flera av er på iHusbil (och ett annat forum) har gett mig ”råg i ryggen” och stor dos självständighet vilket jag tackar er var och en från hela mitt hjärta…
Hur gör och resonerar du kring din HB’s löpande underhåll? Verkstad och extern hjälp, eller en kombination? Jag minns en medlem som t.o.m. ville bygga en HB av en PB1. Undrar hur det blev…
Hittills har det gått väldigt bra med flera bodels-installationer, uppgraderingar och löpande reparationer. Det enda jag inte har vågat mig på är bilens årliga service då jag trodde i min enfald att firmor tänker själva på det som SKA göras enligt år/miltals schemat! Men ack nej, det gör dom inte så nu är jag förbannad. Nästa oljebyte och andra div. filterbyten, luftning av bromsar och ö. kontroller, det kommer ligga på min lott. Jag kan bara tillägga att flera av er på iHusbil (och ett annat forum) har gett mig ”råg i ryggen” och stor dos självständighet vilket jag tackar er var och en från hela mitt hjärta…
Hur gör och resonerar du kring din HB’s löpande underhåll? Verkstad och extern hjälp, eller en kombination? Jag minns en medlem som t.o.m. ville bygga en HB av en PB1. Undrar hur det blev…