• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Hemresan från Spanien våren 2023

Insprutningen. Dom hjälpte oss här på Opel som ligger precis utanför ställplatsen, men han kunde ju bara nolla felet och om det kommer tillbaka måste(?) jag till en Fiatverkstad. Jag bör i alla fall klara mig hem till Öland,
 
Verkar som det vore bra med en OBDII apparat och ha i bilen så man kan kolla själv, finns en app till mobiletelefonen och man utbyter signaler via bluetooth. Jag ska kolla min bil eftersom den har en varning att airbagen inte fungerar.
 
Verkar som det vore bra med en OBDII apparat och ha i bilen så man kan kolla själv, finns en app till mobiletelefonen och man utbyter signaler via bluetooth. Jag ska kolla min bil eftersom den har en varning att airbagen inte fungerar.
Tyvärr brukar inte en vanlig bluetooth OBD dongle med någon telefon app kunna läsa av airbag SRS fel.Multieuscan scan program till datorn plus en mellan adapter till obd kabel när det gäller Fiat.
Aliexpress finnes en som dom påstår läser SRS Mucar CDE900.
 
@ bengtic Jag ska kolla min bil eftersom den har en varning att airbagen inte fungerar.

Jeg har netop haft den fejl på Ducato 2019. Lampe for airbag og sikkerhedssele lyste i panelet og lampe for passager airbag lyste ved siden af gearstang.
Enhed for styring af disse skulle skiftes hos et FIAT PRO værksted. Pris DKK 5.650,00
Jeg har senete hørt at fejl kan skyldes manglende stelforbindelse til enheden. Boltet fast på en malet flade. En lidnimg derfra og til minus på startbatteri skulle kunne forhindre fejlen, men dét har jeg ikke kunnet få verificeret
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen