• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Har du också 230v uttag i din diskbänk hemma?

Ort
Limhamn
Jag har retat mig länge på att tillverkaren har monterat 230v uttag i diskbänken...
Svårt att städa runt... Och lätt att vatten hamnar i uttagen... Så jag bestämde mig en dag för att göra något åt detta...
Lösningen blev.... Se foton...
Sen kopplade jag ena uttaget till invertern :applaus:
Och det andra uttaget till den externa inkoppling av 230V :applaus:

Återstår nu att fylla hålen med epoxy, den dag bilen är i våg :twitcy:
Jag kanske lägger en ljusdiod i epoxyn (hålen) för att få en häftig ljuseffekt.... Om det fungerar

IMG_20220613_131132.jpg

IMG_20220613_130328.jpg
 
Bra lösning se bara till att märka upp dom mens du kommer ihåg det. Närmast kriminellt att montera uttagen som det var förut, att få vatten ner där som kanske innehåller salt eller liknande kan ju lätt bli brand. På min gamla bil är uttaget installerat under ett skåp sitter bra till men risken finns att sladden kommer i närheten av gaslågan, men jag gör bara en sak i taget. Men den är ju tysk!
 
Jag har ju en identisk kökshörna och har också funderat på placeringen av dom där uttagen. Dels finns risken för att det kommer ner vatten men mest korkat tycker jag det är att sladdarna från kontakterna går rakt ut på bänken och är i vägen. Har funderat på att klippa av och byta till rak stickpropp på kaffemaskinen
 

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Tillbaka
Toppen