• Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
    Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
    Registrera ett gratiskonto här!

Höga förväntningar på ELMIA Husvagn & Husbil 2022

E987C1DB-261F-415C-83B3-9AD5B9A791EF.jpeg
Läser en artikel om höstens mässa på ELMIA och konstaterar att tongångarna är positiva och förväntningarna höga. Läser, ”– Vi ser fram emot att äntligen arrangera Elmia Husvagn Husbil igen och få välkomna både utställare och besökare tillbaka, säger mässansvarig Klas Brandt. Vi vet att det finns ett stort intresse bland utställarna att på nytt visa upp sina produkter på mässan. I dagsläget har majoriteten av de stora varumärkena redan bokat sina monterplatser.”

Hoppas han har rätt, personligen är jag tveksam att de stora branschmässorna kommer tillbaka med samma popularitet och har samma betydelse för branschen som tidigare. Men jag har haft fel förr.

Tommy

Är aktiv i en märkesklubb som har platser till Elmia. Först drog man på biljettsläppet någon månad. Sen kommer det till vår kännedom att flera utställare inte kommer i år. Mycket avhängt på att man inte får fram bilar att visa upp. Våra biljetter till område A brukar dyka upp i början på april och nu är snart månaden över. I och för sig ingen panik MEN börjar undrande om de verkligen får ihop det ekonomiskt med alla avhopp och att man inte skickar ut våra biljetter, utan tystnad råder, känns inte bra. Någon här som har mer information att delge.

Klart är således att Hymer-gruppen inte kommer att ställa ut på årets Elmia-mässa. Dock finns det ett undantag: Niesmann+Bischoff, som ju importeras av Forsbergs Fritidscenter.

Då uppstår ett nytt frågetecken: Inför den planerade mässan 2021 aviserade Forsbergs att man ej tänkte ställa ut. Något besked om hur de tänker göra iår har ej gått att få.

Pålle

Senast ändrad:

Till detta kan vi förmodligen även lägga till Autohallen med sina märken McLouis och Eura Mobile.

Hittade lite information om årets ELMIA, som kanske kan vara av intresse.

Vidare så släppte ELMIA idag fler platser på område ett, och även fler på område två.
Priserna för att stå på område ett är 900 kr, 1 250 kr och 1 550 kr beroende på biljettyp. Då ingår campingavgift, entréband till mässan för två vuxna och två barn under två–fyra dagar, beroende på pris.

Att stå på område två kostar 1 150 kronor, med campingavgift och entrébiljett för onsdag–söndag för två vuxna och två barn.

Tommy

Senast ändrad:
Har roat (?) mig med att, utifrån informationenn på ELMIA:s hemsida, strukturera upp innehållet i de olika hallarna.

De gulmarkerade företagen visar (förhoppningsvis) fritidsfordon, de blåmarkerade är tillbehörsföretag som kan vara av intresse.

(Måste erkänna att jag inte fördjupat mig i de företag vars namn inte ger en antydan om verksamheten, så det kan kanske fattas några enstaka gula eller blå markeringar.)

Pålle

Bilagor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Bli medlem

Bli medlem i vårt forum. Det är enkelt!

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Annons

Annons

Annons

Tillbaka