Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till iHusbil. Föreningen helt utan medlemsavgifter.
Men ändå med Kunskapsbank, reseberättelser och rabatterbjudanden!
Registrera ett gratiskonto här!
Samma här google är sekundär för mig ocksåTyvärr ingen hjälp men tack ändå.
Google är super på mycket men nackdelen är att den i vissa fall väljer små (för små) vägar.
Jag har även en TomTom-enhet så min lösning blir att ställa in TomTom på orten och använda våra kartor med kopplingen till Google Maps och där navigering till platsen.
TomTom får leda vår färd fram till närheten av orten och därefter Google Maps fram till den valda platsen.
Samma för mig. Förväntar jag mig att navigeringshjälp kommer att behövas plockar jag fram surfplattan, sätter den i hållaren och drar igång Copilot. Om behovet istället dyker upp lite oväntat och bara gäller en kort sträcka händer det att jag tar telefonen och Google Maps istället.Samma här google är sekundär för mig också
Ladda hem Sygic. Jag har dessa två igång samtidigt och kollar vilken väg som jag vill åka.Tyvärr ingen hjälp men tack ändå.
Google är super på mycket men nackdelen är att den i vissa fall väljer små (för små) vägar.
Jag har även en TomTom-enhet så min lösning blir att ställa in TomTom på orten och använda våra kartor med kopplingen till Google Maps och där navigering till platsen.
TomTom får leda vår färd fram till närheten av orten och därefter Google Maps fram till den valda platsen.
Själv skulle jag vara ganska nöjd om koordinaterna för en plats fanns med på den första bilden som beskriver ställplatsen. Då kan man därifrån enkelt välja Kopiera för att därefter öppna t ex Sygic och klistra in koordinaterna. Se exempel i blått,Jag har en bunt av olika navigeringsprogram men önskemålet är att direkt från våra ”Kartor” kunna direkt växla till en navigator som inte lurar in mig på småvägar. Om Google Maps, som MapHub kopplar till, hade en inställningsmöjlighet ”Undvik grusvägar” hade problemet varit löst. Nu får man leta upp koordinaterna för önskad plats i våra kartor och knappa in dem i en mer intelligent navigator, TomTom, Sygic, CoPilot…..
Lite knöligt men fungerar.
Problemet skulle vara löst om Google Maps lägger till den saknade funktionen eller om MapHub hade möjligheten att länka till nämnda navigatorer.
Skall vi ställa frågan till Goggle Maps och/eller MapHub?
Åja som stört mig på att man måste kopiera å klistraJorå, man kan öppna och starta google maps, både i webbläsare och i appen, genom att trycka på en lilla pilen nere till vänster som visas när man har öppnat en plats.
Visa bilaga 30868
Skapa ett konto eller logga in för att kommentera
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Annons
Annons